رییس ستاد انتخابات لرستان گفت: یک میلیون و ۵۴۴ هزار نفر در این استان برای شرکت در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری واجد شرایط رای دادن هستند.

به گزارش  صدای منتقد ؛ احسان یاوری روز جمعه در محل ستاد انتخابات لرستان مستقر در استانداری اظهار کرد: همچنین ۷۴ هزار و ۱۶۹ رای اولی براساس آمار کدملی ها در استان داریم اما ممکن است به علت مهاجرت، آمار این رای دهندگان کاهش یابد.

وی با بیان اینکه انتخابات لرستان در هفت حوزه انتخابیه آغاز شده است افزود: با پیش بینی های انجام شده و اقدامات صورت گرفته امیدواریم مساله ای در انجام فرآیند انتخابات پیش نیاید.

یاوری بیان کرد: همچنین یکهزار و ۶۵۴ شعبه اخذ رای در استان فعال است و تمامی عوامل به نحو مقتضی و مطلوب آموزش دیده اند و بسترهای لازم برای برگزاری انتخابی شایسته فراهم است.

وی با بیان اینکه معیار و مولفه های مدنظر مقام معظم رهبری برای برگزاری انتخاباتی باشکوه با تلاش همه دست اندرکاران استان تحقق پیدا می کند افزود: ۳۰‌ هزار نفر عوامل اجرایی عهده دار امر انتخابات هستندـ و انتظار می رود شاهد مشارکت بسیار خوبی باشیم،

یاوری بیان کرد: آمار نهایی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در لرستان ۲۵۸ نفر است و در طول هفت روز تبلیغات چالش امنیتی و درگیری نداشتیم و فضای شور و رقابت و سالمی بر تبلیغات حاکم بود.

وی ادامه داد: در پلدختر فضای رقابت و شور کاملا مشهود است اما مساله امنیتی خاصی نداریم و نیروهای امنیتی و نظامی در شهرستان هستند .

لرستان با هفت حوزه انتخابیه ۹ نماینده در بهارستان و ۲ نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.

جمعیت استان لرستان یک میلیون ۸۰۰ هزار نفر است.

انتهای پیام

خبرنگار:امیر محمود داودی نژاد