با توجه به مطالعات میدانی؛ کتابخانه ای و تجربه زیسته نگارنده؛ سه کمیسیون مهم در مجلس هستند که استان لرستان و خصوصا بروجرد برای رشد و توسعه پایدار خود به شدت به آنها نیازمند است : کمیسیون برنامه؛ بودجه و محاسبات؛ کمیسیون عمران؛ کمیسیون اقتصاد.
بر همگان روشن است که رفع محرومیت های استان لرستان تنها با برنامه و بودجه لازم و کافی محقق خواهد شد. به عبارت ساده تر:
1- در حال حاضر این بودجه و پول و اعتبارات است که نجات بخش محرومیت‌های لرستان است.
2 – مجلس آینده با توجه به مشکلات اقتصادی کشور؛ یک مجلس اقتصاد محور و اقتصاد پایه خواهد بود.
بنابراین؛ آنچه که مردم باید در انتخابات مجلس توجه جدی و دقیق بدان داشته باشند ؛ انتخاب افرادی متخصص و اصلح است که واقعا بر اساس مدرک و رشته تحصیلی و توانمندی‌های فردی و تجربه و سابقه کاری مفید و مرتبط در آن سه کمیسیون مهم ذکر شده بتوانند جانمایی شوند.
بدین معنی که واقعا از مردم خواهش داریم؛ صرف نظر از طایفه بازی و فامیل بازی و تعصب قوم و قبیله ای و… بیایند بررسی کنند؛ سوال و جواب کنند؛ مشورت بگیرند؛ تحقیق کنند و ببینند که خدا وکیلی هر کاندیدا که همه آنها محترم و عزیز هم هستند؛ واقعا بدرد کدام کمیسیون سه گانه ای که در بالا ذکر شد می‌خورند. یادمان باشد که در مجلس؛ مقدار پولی که خرج کرده اید؛ شام و ناهاری که داده اید؛ کمک‌هایی که به این و آن داشته اید؛ تعداد طایفه ای که دارید و… هیچ کدام در مجلس گره گشا و کمک حال شما نخواهند بود؛ بلکه اینکه شما بر اساس مدرک و رشته و سابقه کاری در چه کمیسیونی جای خواهید گرفت؛ اصل و اساس چهار سال کار نمایندگی مجلس است که دقیقا منافع یا زیان‌های آن به خود مردم برخواهد گشت. هدف ما صرفا آگاهی بخشی و حرکت بر مدار عقلانیت است.

حسن خسروی.