امروز خبر ردصلاحیت دکتر خدابخشی نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی را شنیدم. از شدت تعجب چندین سایت و رسانه را پیگیری کردم و بله حقیقت داشت هیئت اجرایی شهرستان صلاحیت آقای محمد خدابخشی را جهت نمایندگی مردم الیگودرز رد کرده بود.

محمد خدابخشی در دو دوره حضورش در مجلس شورای اسلامی با حضور هوشمندانه و مدبرانه خود در کمیسیون برنامه و بودجه منشأ خدمات بسیاری برای مردم استان و به ویژه شهرستان الیگودرز بوده است. بطوریکه سایر شهرستان های استان نیز به مردم الیگودرز برای داشتن این چنین نماینده ای قبطه می خورند. در حالی که از اکثر نمایندگان استان لرستان معمولا خبرخوشی شنیده نمی شود اما خدابخشی در کمال آرامش و بدون جنجال آفرینی کار خود را انجام می دهد و حوزه انتخابیه خود را به جلو حرکت می دهد.

 

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه آن هم در مجلس انقلابی که مورد تایید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) جایگاه بی اهمیتی نیست که هیئت نظارت شهرستان الیگودرز چشم بر آن و خدمات محمد خدابخشی و روحیه جهادی و انقلابی گری او ببندد و براساس آنچه که در اخبار آمده تحت تأثیر حب و بغض و حتی مسائل قومیتی تصمیم گیری کند. چرا ترکیب ۸ نفره هیات اجرایی

بایستی از مخالفین نماینده تشکیل شود؟ کجای قانون به دفتر نظارت شهرستان اختیار داده است که ترکیب معتمدین به گونه ای مهندسی و تایید شود تا تمام هیات اجرایی مخالف نماینده مستقر شکل بگیرد؟

 

آری حقیقتا ما لرها در بی ارج کردن سرمایه های خود یدطولایی داریم! شاید از دید برخی کاندیدا و نماینده لر مشکلی نداشته باشد اما نماینده قوی لر حتما باید حذف شود. و ای کاش این اخبار به خارج استان نرسد که زمینه ساز مضحکه و تاسف سایر مردم کشورمان به حال لرستان همیشه مظلوم شود.

آری ما لرها در تاریخ همیشه ناکام مانده ایم ! همیشه به سر چشمه رفته ایم و تشنه برگشته ایم. تا خط پایان دویده ایم اما از خط عبور نکرده ایم. مسایل شخصی خود را بر مسایل کلان ترجیح می دهیم و دنیای را فقط از زاویه نگاه خود می بینیم‌. گاهی یک نفر یا یک گروه سرنوشت قومی را عوض می کنند. و ما همیشه در برهه ها گرفتار مسایل کوچک بین خودمان هستیم.

یکی از مشکلات اساسی در استان ما که شامل شهرستان الیگودرز نیز می شود حضور مدیران ناکارآمد و بعضاً متخلف است. حال نماینده مردم به عنوان عضوی از قوه مقننه که وظیفه نظارت و پیگیری افزایش سلامت و کارایی اداری در سطح شهرستان را دارد باید از ظرفیت رایزنی رسمی و غیررسمی با دولت و قوه قضائیه برای پیگیری تغییر و جایگزینی اصلح و برخورد با کسانی که با ترک فعل ، تخلف و ناکارآمدی سرمایه های حوزه انتخابیه را هدر می دهند برخورد کنند. و طبیعی است که در این بین این افراد و وابستگان و حامیانشان از این مسئله ناراحت شوند و اقدام به تخریب وجهه نماینده مورد نظر نزد نهادهای موثر کنند. و اینجاست که این نهادها باید از حق طلبی و شجاعت دفاع کنند.

به هیئت محترم نظارت استان عرض می کنم دکتر محمد خدابخشی نماینده ای مردمی، جهادی و انقلابی است که در عرصه ها و برهه های مختلف وابستگی خود را به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ثابت کرده است. دفترش در تهران مورد سوقصد تروریست های داعش قرار گرفته، از سپاه دفاع کرده، در اغتشاشاتی که پس از شهرستان ایذه در الیگودرز رخ داد و  منجر به کشته شدن یک نفر در الیگودرز شد وارد میدان می شود و شهر را کنترل می کند و نقش رسانه های معاند را نقش بر آب می کند، در اغتشاشات اخیر دفترش در الیگودرز را آتش زده اندو… لذا امیدواریم با قید دقت و در نظر گرفتن عدالت و انصاف در پیشگاه خداوند و قضاوت مردم نسبت به بررسی اعتراض ایشان اقدام و این تشویش را پایان دهند.

ان العاقبه للمتقین

حسین عالی نژاد دبیر جبهه ایستادگی استان لرستان