پایگاه خبری وتحلیلی صدای منتقد: فامیل سالاری به جای شایسته سالاری در شهرداری دورود

متاسفانه این روزها اوضاع مدیریت شهری در استان همچون سنوات گذشته مناسب نیست ومصداق بارزآن عدم توجه به شایسته سالاری ونبود برنامه مدون برای استفاده از نخبگان تحصیلکرده شهردا ی ها در جایگاه واقعی خود است.

در خبرها شنیدیم که از نیمه دوم.فروردین ماه سال جاری شهردار دورود با هماهنگی با برخی از اعضای شورا به نام انچه تعدیل نیرو ویا حابجایی عنوان کرده برخی از کارکنان شرکتی شهرداری دورود در واحد های مختلف را با عمال فشار با مدارک بالای تحصیلی وسابقه بالا به فضای سبز وخدمات تبعید کرده وبه این کارگران عنوان کرده در صورت عدم حضوراهراج می شوند.

در این میان این نیروها که اکثر متاهل ودارای فرزند بوده به شدت سرخورده شده و در سردرگمی عجیبی به سر می برند.

ومتاسفانه یکی از این کارمندان مرحوم.هادی سلیمان زاده با ۳۳سال سن ومدرک کارشناسی ارشد در رشته مهندسی عمران که در قسمت اتوبوسرانی مشغول به خدمت بود با عمال فشار به واحد فضای،سبز وکارگر این واحد همچون بسیاری از کارمندان دیگر جابجا می شود وبا توجه به مدارکی که به دست ما رسیده به شدت سرخورده وناراحت ومفمون می شود

وچت های وی با یکی از کارگران شهرداری شب قبل از مرگ حکایت از ناراحتی شدید وسکته قلبی وی می شود که متاسفانه به مرگ این جوان خوشنام وتحصیلکرده می شود.

براستی ایا دوستانی که باعث پرپرشدن این جوان ومنزوی شدن سایر کارگران شهرداری دورود شدند نباید پاسخگوی رفتار خود باشند؟؟

آیا با این رفتار شب را به صبح سپیده دم در نزد وجدان خود سپری می کنند؟

از استاندار بومی،معاونت عمرانی جوان وفرماندار شهرستان دورود می خواهیم با ورود به این مقوله پرپیچ وخم وجلوگیری از تخلفات فاحش شادی را به خانواده این قشر خاص ومـورد ستم قرار گرفته برگردانند واز هرز رفتن نیروهای جوان وتوانمند که با کج سلیقگی پرپر شدن جلوگیری شود.

عدم پرداخت حق بیمه کارگران و کارمندان شهرداریها،عدم پرداخت به موقع حقوق،کج سلیقگی در توجه به نیروهای توانمند،نبود المان مناسب در شهردا ی ها، نبود کمربند سبز،نبود زیر ساخت مناسب در ورودی شهرها و……مهمترین مشکل مدیریت شهری در لرستان است.

مردم لرستان در انتخابات خردادماه سال گذشته با رای به تغییر در پارلمان شهری در سراسر استان وخاصه شهر با اصالت دورود با ورود شورای دور ششم بارقه‌هایی از امید در دل مردم شهر پدیدار شده بود.

زیرا اکثر اعضای شورا در شعارهای انتخاباتی خود شایسته سالاری را بر طایفه‌گرایی بارها فریاد زده‌اند و انتظار مردم دوری از ترکیب‌های خطرناک ۴ به ۳ و ۵به ۲ و غیره در گذشته بودند ولی متاسفانه با گذشت بیش از ۷ماه از عمر شورای ششم خبرهای خوبی از این شهر به گـش نمی رسد.

وبرخی موافق شهردار غیربومی دورود بوده وبرخی مدافع پروپاقرص وی هستند.

ومتاسفانه در این جدال های با طعم اریکه قدرت بوی سهم خواهی ها به گوش، می رسد.