«علی محمدی نیا» کاندیدای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شهرستان های خرم آباد و چگنی گفت: باهدف توسعه اقتصادی، اشتغال پایدار و جوانگرایی وارد عرصه انتخابات شده ام.
به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی صدای منتقد؛وی در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه اظهار کرد: برای تحقق چنین هدفی، برنامه ام را با بازدید از روستاها و بخش های مختلف شهرستان های خرم آباد و چگنی آغاز کردم و متاسفانه در این مناطق جوان های ما ناامید و ناراحت هستند ولی با حوصله به تشریح برنامه های مان برای امیدآفرینی و مشارکت در امر انتخابات پرداختیم.
وی ادامه داد: انتخابات روزی سرنوشت ساز برای این حوزه و مردم این دیار است زیرا قرار است برای توسعه اقتصادی این استان و سرزمین پرپتانسیل اقدام کنیم.
محمدی نیا که از فعالان و صاحبنظران حوزه اقتصاد است،گفت: تلاش می کنیم، مشکلات مردم و به ویژه مشکلات اقتصادی و کم کاری های برخی مسولان را بررسی پیگیری و چاره اندیشی کنیم.
وی اظهار کرد: ما باید آینده را برای جوانان و فرزندان بسازیم نه اینکه مانند یک نسل سوخته دنبال مسکن ، شغل و … بگردند.
وی ادامه داد: آمارهای کارخانجات خاموش، طلاق ، خودکشی ، اعتیاد و …نشان دهنده این امر است.
محمدی نیا با بیان اینکه در استانی زندگی می کنیم که سرزمین آبشارهاست،ادامه داد: این استان حتی یک مترمربع بیابان ندارد اما گردشگری آن توسعه نیافته است و این امر نتیجه انتخاب ها و نمایندگان ادوار گذشته است زیرا از ظرفیت های این استان غفلت کردیم و اکنون سومین استان فقیر کشور است.
وی یادآور شد: ما به خیال خام اینکه کسانی در لرستان به فکر ایجاد کارخانجات بزرگ و کوچک و …هستند، یا به دنبال ایجاد اشتغال برای جوانان این سرزمین هستند و شعارهای مهم و کلیدی می دادند ، پنداشتیم که مشکلات حل می شود، ولی زهی خیال باطل.
وی گفت: ما نه تنها توسعه پیدا نکردم، بلکه به عقب هم رفتیم ولی امروز نباید به پشت سر نگاه کنیم چون فرصت به پشت سر نگاه کردن نداریم.
محمدی نیا افزود: از آنجا که یک نیروی بزرگ به نام فقر، در خانه و زندگی و همه جای جامعه جولان میدهد، باید با مشارکت در انتخابات، برای توسعه و اشتغال پایدار این استان کار کرد زیرا حیف است که خانواده لر، رمز کارتش را به نانوائی بدهد و نان قرض بگیرد.
وی ادامه داد: ما باید به دنبال راهی برای بهتر زندگی کردن و توسعه لرستان باشیم و در این راه نیز تلاش کنیم.
محمدی نیا تصریح کرد: در گذشته در این حوزه انتخابیه مشکلاتی در بخشهای مختلف ایجاد شده که باید کار جهادی و شبانه روزی برای رفع آنها انجام بدهیم.
وی افزود: در استان های دیگر، طرح های فناورانه و دانش بنیان ایجاد می شود ولی استان ما با کارخانه های خاموش یا صنایعی که با حداکثر ظرفیت کار نمی کنند، نمی تواند به توسعه اقتصادی برسد.

کاندیدای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره به هدفش که توسعه اقتصادی، اشتغال پایدار و جوان گرایی است، گفت: هدف انتخاباتی من شعار سیاسی نیست و سه بخش مهم هدف من برای حضور در انتخابات است زیرا دستیابی به توسعه اقتصادی باید با نگاه به سرمایه ها و داشته های اقتصادی صورت بگیرد و خودمان به آن معتقد باشیم.
محمدی نیا اضافه کرد: همچنین برای رفع این مشکلات باید تخصص استفاده از این داشته ها و سرمایه ها را هم داشته باشیم.
وی ادامه داد: به همین منظور مشکلات اقتصادی را به چند دسته در بخش های مختلف تقسیم کردیم که شامل کارخانجات تولیدی ، صنعتی و معدنی می باشد که متاسفانه کارخانجاتی در شهرک های صنعتی و خارج از آنها داریم که خاموش هستند و باید وضعیت آنها تعیین تکلیف گردد.
محمدی نیا تصریح کرد: در حوزه معادن سنگ و …باید کاری کنیم که طرح توسعه و نوآوری آنها ایجاد شود تا از این محل در استان نیز اشتغال ایجاد شود و البته حمایت لازم از کارخانه های فعال و صنایعی که فعال هستند، صورت بگیرد.
وی ادامه داد: کارخانه هایی هم که با حداکثر ظرفیت تولید کار نمی کنند، باید حمایت شوند زیرا تقریبا ۱۲۷ کارخانه خاموش در استان داریم که باید برای راه اندازی این کارخانجات کار کنیم که حتی اگر ۸۰ مورد از این واحدها راه اندازی شود، اشتغال مناسبی ایجاد می شود.
وی گفت: میانگین اشتغال این واحدها، برای اشتغال جوانان ما مطلوب است.

کاندیدای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی یادآور شد: برخی کارخانجات مشکل سرمایه در گردش دارند و برخی جاها شرکا مشکل دارند، برخی نیاز به تغییر کاربری دارند و برخی توسط بانکها تملک شده اند که باید هرطور شده فعال شوند و من هم تمام تلاشم را برای راه اندازی صنایع و کارخانجات خاموش شهرم انجام می دهم.
محمدی نیا تصریح کرد: باتوجه به پتانسیل های لرستان، ما مخالف خام فروشی هستیم، به علت نبود صنایع تکمیلی و فرآوری، سنگ ما روی کشتی، فرآوری و صادر می گردد ولی جوان ما بیکار است و از منابع استان مان بهره نمی بریم.
محمدی نیا افزود: در این راستا هم باید برخی کارخانه های سنگ، مجدد راه اندازی شود، تجهیزات به روز شود و صندوق های حمایتی از بخش معدن باید فعال شوند مگر معدن دار می تواند وام ۲۳ درصد پس بدهد یا سرمایه در گردش کافی دارد؟

وی تاکید کرد: علاوه براین باید ایمیدرو و سازمان های دولتی و …برای توسعه اقتصادی لرستان پای کار بیایند.

خبرنگار :رضا میرزایی