مدیر کل بیمه سلامت لرستان گفت: در طرح جوانی جمعیت باید از تمام ظرفیت‌های موجود با همکاری و هم افزایی همه دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط استفاده و با فرهنگ سازی و پشتوانه فرهنگی خوب خصوصیات بارز این طرح را در جامعه تبیین کرد.

 به گزارش صدای منتقد ،محسن اسدبیگی  در جلسه شورای اداری با موضوع قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که در فرمانداری شهرستان پلدختر برگزار شد، اظهار کرد: هشدار مقام معظم رهبری و تأکید بر اجرای طرح جوانی جمعیت در کشور نشان دهنده این بوده که این طرح باید با جدیت ادامه پیدا کند و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی ادامه داد: بیمه سلامت وظیفه حمایت از زوجین نابارور را بر عهده دارد که علاوه بر پوشش بیمه‌ای، مادران باردار و فرزندان آنان تا پنج سالگی به صورت رایگان بیمه می‌شوند.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان با اشاره به اینکه کاهش جمعیت در کشور یک تهدید است، بیان کرد: در اجرای طرح جوانی جمعیت حتما باید همکاری بین بخشی با دستگاه‌ها وجود داشته باشد که در غیر این صورت این طرح به سرانجام نخواهد رسید.

اسدبیگی خاطرنشان کرد: فرهنگ فرزندآوری و هدف از تشکیل خانواده بین جوانان باید به درستی تبیین شود تا جوانان امروز با کمترین میزان نگرانی نسبت به زندگی مشترک این مسیر را طی کنند.

وی یادآور شد: در حال حاضر ۱۱۳۰ نفر در سطح لرستان نشان‌دار و بیش از سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به زوجین نابارور پرداخت شده که در شهرستان پلدختر ۷۸ زوج نابارور نشان‌دار داریم که ۱۴۰ میلیون تومان هزینه به آن‌ها پرداخت شده است.