پیرو طرح پهلوان پروری در بسیج ورزشکاران و تقویت اخلاق مداری که موجب امنیت بیشتر در زندگی افرادجامعه می شود در باشگاه پیام مخابرات با مربیگری مریم جعفری نماینده سبک کیوکوشین کاراته KWF لرستان با هدف ایجاد فرهنگ پهلوانی و طرح پهلوان پروری ورزشکاران که ورزش بهترین راه برای ایجاد، تقویت و موجب پایداری آن است با حضور فاطمه شمسایی نماینده و متربی بسیج ورزشکاران استان برگزار شد.

به گزارش صدای منتقد ، مریم جعفری از مربیان اخلاق مدار با هدف ترویج فرهنگ پهلوانی و تبادل نظر با ورزشکاران که اگر ورزشکاری با وجود موفقیت های بزرگ ورزشی و شهرت و معروفیت، سادگی و تواضع را در خود تقویت کرده ، دست گیر و حامی مردم شود، مانند بزرگانی همچون پوریای ولی، تختی و… در قلب های مردم جا گرفته و الگوی رفتاری و شخصیتی بسیاری از مردم می شود.

قهرمانان برای ماهها و شاید سالی در یادها بمانند اما پهلوانان برای سالها حتی بعد از مرگ در قلب ها زنده اند.

فاطمه شمسایی با بیان مطالبی درخصوص فلسفه قیام عاشورا و آشنایی خانواده، مسولان، سرپرستان و مربیان فارغ از هر ترس ونگرانی و باحمایت از اخلاق پهلوانی فراتر از مدال ومقام ورزشی، می توانند نقش مهم و تعیین کننده ای در نهادینه کردن اخلاق در ورزش داشته باشند مطالبی عنوان نمود.

در پایان با تبادل نظر از جلسات طرح پهلوانی که این تفکر لازم است در جامعه نهادینه شود که بنای ورزش بر سلامتی جسم و ذهن بنا شده است و با ورزش نقش ارزنده ای در سلامت و تعالی جامعه خود داشته باشیم. آموزش این نوع نگرش ها به ورزش موجب تربیت ورزشکارانی اخلاق مدار و پهلوانی منش خواهد شد و برعکس زمانی که تاکید بر کسب مدال بدون توجه به اخلاق و ارزش های والای انسانی داشته باشیم، ورزشکارانی مضطرب، آشفته و الگوهای اخلاقی و رفتاری نامناسبی به جامعه خود تحویل داده ایم، که تاثیرات مخربی بر هویت، ذهن، روان و شخصیت یک جامعه و ملت دارند.