دو واحد آموزشی ۳ کلاسه به همت صنایع غذایی میهن و مشارکت قرارگاه سازندگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی لرستان در منطقه بیرانوند به بهره برداری رسید .

به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی صدای منتقد،  به نقل ازروابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان لرستان ، با حضور سردار کشکولی فرمانده سپاه پاسداران استان لرستان ، مهندس تاتلاری به نمایندگی از آقای پایداری مدیر و بنیانگذار صنایع غذایی میهن ، غفوری نژاد مدیر کل نوسازی مدارس استان ، حجت الاسلام و المسلمین بیرانوند امام جمعه بخش بیرانشهر ، شیرزاده نماینده سازمان نوسازی مدارس کشور ، خرم آبادی معاونت مشارکتهای مردمی ، رضائیان معاونت اجرایی و نظارت نوسازی مدارس استان و بیرانوند مدیر آموزش و پرورش منطقه ، ۲ واحد آموزشی ۳ کلاسه در روستاهای سرگل نمک و خمسیانه به بهره برداری رسیدند .

مهندس تاتلاری به عنوان نماینده حاج آقا پایداری مدیر صنایع غذایی میهن اظهار داشت : از سال گذشته کار ساخت ۱۱۰ واحد آموزشی را در ۱۸ استان کشور آغاز کرده ایم که خوشبختانه سهم استان لرستان از این میزان ۷ واحد آموزشی بوده است که به نام فرزندان میهن نامگذاری شده اند .

وی در ادامه اظهار امیدواری کرد که این مدارس منشا خیر برای دانش آموزان این مناطق باشد و زمینه ساز رشد افرادی عالم و فرزانه باشند.

در ادامه این مراسم مهندس غفوری نژاد ضمن خوشامدگویی به حضار و خیرین مدرسه ساز اذعان داشت : در سال ۱۴۰۰ به رغم وجود تنگناهای متعدد مالی و اقتصادی ، نوسازی مدارس لرستان موفق شده است با کمک و یاری خیرین ارجمند مدرسه ساز کار ساخت ۳۲۸ کلاس درس را به پایان برساند و بطور میانگین در هر روز حدود یک کلاس درس مستحکم ، زیبا و ایمن را در اختیار دانش آموزان قرار دهد .

غفوری نژاد در ادامه افزود : تا کنون بیش از ۳۰ واحد آموزشی با ۶۶ کلاس درس را با مشارکت سپاه ، احداث و به آموزش و پرورش تحویل داده ایم .

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان با اشاره به یادواره کنگره ۶ هزار و ۳۰۰ شهید لرستانی ، خاطر نشان کرد : در راستای پاسداشت مقام والای شهیدان از سال گذشته تا کنون ۵۷ مدرسه مزین به نام شهدای لرستانی شده اند .

سردار مرتضی کشکولی فرمانده سپاه پاسداران استان لرستان ،در این مراسم با مقایسه ارتقای جایگاه علمی کشور در جهان نسبت به دوران ستم شاهی ، تصریح کرد : رشد و توسعه ی کنونی کشور و جایگاه ویژه ایران از لحاظ علمی در دنیا معطوف به ارتقای شاخص های آموزشی کشور است ، امروزه شاهد هستیم که در دورافتاده ترین مناطق کشور نیز جوانانی هستند که بالاترین مدارج علمی را کسب کرده اند.

وی با اشاره به بحران بیکاری ، گفت : کسب دانش نباید موجب این طرز فکر در جامعه شود که تنها کار دولتی و اداری مناسب افراد باسواد است بلکه بالعکس ، اگر نیروی با دانش و بانگیزه در فرآیندهای تولیدی کشور قرار بگیرد به مراتب برای جامعه و خود شخص مفید تر خواهد بود.

شایان ذکر است ، شرکت صنایع غذایی میهن تا کنون ساخت ۷ واحد آموزشی را در لرستان تقبل کرده است که امروز ۲ واحد آموزشی ۳ کلاسه به بهره برداری رسید و فردا نیز شاهد افتتاح چند مدرسه دیگر خواهیم بود.