حمیدرضا گودرزی با اشاره به پروژه انتقال آب قمرود گفت: سرعت بهره‌برداری سهم الیگودرز از این پروژه بسیار پایین است درحالی که شهرهای بالادستی با سرعت بالایی، ۱۸۰ میلیون مترمکعب آب از قمرود برداشت می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی صدای منتقد؛ کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه الیگودرز در جمع خبرنگاران افزود: سدهای ما به خاطر پروژه قمرود خشک شده‌اند و ما در حال حاضر تنها ۵ درصد از روان‌ آب‌های تولیدی در این شهرستان را تحت کنترل داریم.

گودرزی گفت: تمامی مشکلات، چالش‌ها و پتانسیل‌های این حوزه‌ی انتخابیه را بررسی و شناسایی نموده و با تدوین یک سند توسعه به عنوان برنامه‌ای راهگشا برای الیگودرز به انتخابات مجلس ورود کرده‌ام.

وی در ادامه از نمایندگان ادوار الیگودرز در راستای دستیابی به اهداف توسعه‌ای در سطح این حوزه‌ی انتخابیه طلب یاری نمود و افزود: تمامی نمایندگان ادوار به اندازه‌ی ظرفیت‌شان در این شهرستان کار کرده‌اند که از زحمات آن‌ها قدردانی می‌کنم.

گودرزی اظهار کرد: البته شان و منزلت مردم نجیب الیگودرز را بالاتر از اقدامات انجام شده می‌بینم و از نمایندگان ادوار انتظار می‌رود اگر طرح یا پروژه‌ای بر زمین مانده، در اختیارم قرار بدهند تا برای به نتیجه رساندن آن‌ها اقدامات علمی و عملی خود را به کار بگیرم.

وی با اشاره به توانمندی مدیران لرستان در سطح کشور بیان کرد: با استفاده از این ظرفیت‌ها باید به گونه‌ای عمل شود که در سیاست‌های کلان استان و کشور دخیل باشیم.

گودرزی تاکید کرد: توسعه و رشد اقتصادی و اجتماعی مرهون استفاده از جوانان نخبه و انقلابی بوده اما متاسفانه تا به حال این‌گونه عمل نشده است، با بهره‌گیری از همین جوانان برای الیگودرز و کل لرستان یک برنامه و سند توسعه تدوین کرده‌ایم که اجرای آن شرایط فعلی را تغییر خواهد داد.

این نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که طرح‌هایی بنا به دلایل مختلف در این شهرستان نیمه‌کاره رها شده‌اند، یادآورد شد: راکد ماندن دو پروژه زیرگذر شهر الیگودرز، عدم آسفالت مسیر الیگودرز تا چمن سلطان بطول ۱۸ کیلومتر و مرگ ماهیانه ۳ نفر در این مسیر بر اثر تصادفات جاده‌ای و مشکلات حوزه فرهنگ را از مطالبات بر زمین مانده این حوزه‌ی انتخابیه هستند که تا به حال عزم چندانی برای تحقق آن‌ها وجود نداشته است.

گودرزی با اشاره به اینکه ۳۰ درصد مردم الیگودرز تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند که زیبنده این شهرستان نیست، گفت: تمام استان‌ها به دنبال ایجاد بزرگ‌ترین صنایع هستند و ما در این شهرستان هم‌چنان اندرخم زیرساخت‌ها و نیازهای اولیه هستیم.

کاندیدای انتخابات مجلس دوازدهم با اشاره به اینکه پیشرفت استان مرهون تعامل و تعادل فکری و رفتاری است، اظهار کرد: ظرفیت‌های لرستان و شهرستان الیگودرز آن‌چنان که باید مورد استفاده و بهره‌برداری قرار نگرفته‌اند و این مساله نشان می‌دهد یا مدیران ما ریسک پذیر نبوده و یا مدیران غیر تخصصی و فاقد آموزش‌های لازم در راس کار بوده و‌ هستند.

وی در ادامه ظرفیت‌های اقتصادی الیگودرز را مهم و حیاتی برشمرد و گفت: سرمایه گذاری درست در بخش کشاورزی، دامپروری، معادن سنگ، گردشگری و… می‌تواند این شهرستان‌ را از تنگناهای موجود خارج و به سمت رشد و توسعه سوق دهد.

گودرزی به رها شدن صنعت و عدم بکارگیری مدیران توانمند در این حوزه اشاره کرد و گفت: صنعت سنگ بایستی به یک نماد کشوری و بین‌المللی تبدیل شود، بایستی اقدامات اساسی در زمینه ایجاد زیرساخت‌ها و فرآوری سنگ انجام و از خام فروشی این ماده معدنی جلوگیری شود.

این کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی بر لزوم ایجاد نمایشگاه سنگ در شهرستان الیگودرز تاکید کرد و بیان نمود: در حوزه فرهنگ عمومی نیز چالش‌هایی وجود دارد و امام جمعه به تنهایی کاری از پیش نمی‌برد، ادارات متولی فرهنگ همگی بایستی با برنامه ریزی و انسجام پای کار باشند در غیر اینصورت مشکلات اجتماعی حل نخواهند شد.

انتهای پیام//

خبرنگار:رضا میرزایی