امیر علی حیدر امیری تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: سپاه منجی اروپا از شر داعش تروریستی است و باید قدردان آن باشند

 

به گزارش خبرگزاری صدای منتقد، امیر علی‌حیدر امیری با اشاره به عمل ننگین اتحادیه اروپا بر علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اظهار کرد: دشمنان در قضیه تعامل با ایران، اول به‌دنبال اعمال زور و تحمیل خواسته‌های خود هستند و در قضیه فرجام تا حدودی موفق شدند.

وی با بیان اینکه هر چند جمهوری اسلامی بر اساس فتوا هیچ وقت به‌دنبال سلاح هسته‌ای نبوده اما در مباحث صلح‌آمیز در پزشکی، پیشران هسته‌ای کشتی‌های دریایی، به غنی‌سازی صلح‌آمیز انرژی هسته‌ای نیاز داریم، اضافه کرد: دشمنان می‌خواستند مانع پیشرفت انقلاب اسلامی شوند و در قالب برجام موفق نشدند لذا برای رسیدن به اهداف خود و تحت فشار قرار دادن نظام جمهوری اسلامی ایران، راهکارهای دیگری را در پیش گرفتند.

امیری با بیان اینکه دشمنان در عین حالی که به دنبال براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران هستند، اعمال فشار بر ایران با هدف تن دادن به خواسته‌های نامشروع و ناحق اروپا و رژیم صهیونیستی را دنبال می‌کنند، افزود: در یک سال اخیر، دو رویکرد براندازی و ایجاد اغتشاش را در پیش گرفتند تا جمهوری را از درون دنبال ایجاد چالش کنند چراکه به این باور رسیده‌اند با از بین رفتن انقلاب و تسلیم ایران، محور مقاومت از بین می‌رود و ثروت کشورهای خاورمیانه در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

مدیر مؤسسه جهاد تبیین و سواد رسانه‌ای لرستان با اشاره به اینکه، نظام سلطه با اغتشاشات و اغفال جوانان از طریق رسانه‌ها، می‌خواست نظام جمهوری اسلامی ایران را تحت فشار قرار دهد اما موفق نشد، بیان کرد: اتحادیه اروپا، رژیم صهیونیستی و آمریکا بعد از ناکامی در وقایع اخیر، می‌خواهند ایران را از نظر سیاسی تحت فشار قرار دهند و مواردی چون «نه به اعدام جاسوس‌ها»، فراخوانی سفرا و قطعنامه‌ علیه سپاه را استارت زدند اما به اهداف خود نمی‌رسند.

وی با بیان اینکه در حقیقت ما امروز از اروپا مطالبه داریم، ادامه داد: اروپا نیروی ما را جاسوس خود کرده، به خانواده‌اش تابعیت داده، اطلاعات امنیتی را گرفته و امروز ادعا دارد که این جاسوس که تابعیت انگلیس را دارد و اسرار جمهوری اسلامی را به آنان داده، نباید اعدام شود و این کار آنان توهین به نظام اسلامی ایران است.

امیری، فراخوانی سفرای ایران در کشورها را رویکرد دیگر نظام سلطه با هدف تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران دانست و با بیان اینکه طبق اصل ۱۵۰ قانون اساسی سپاه ارکان جمهوری اسلامی ایران است، خاطرنشان کرد: مردم بر مبنای دموکراسی به این قانون رأی داده‌اند و کسانی که ادعای دموکراسی دارند، می‌خواهند قانون اساسی را ما را نادیده بگیرند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی غرب آسیا با اشاره به اینکه سپاه بر گردن اروپا حق دارد چراکه اگر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نبود تروریست‌ها اروپا را محاصره خود درآورده و آن را ناامن کردند، اضافه کرد: اروپا باید ممنون سپاه باشد و خود را مدیون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران بداند چراکه سپاه که مانع حضور تروریست‌ها در کشورهای آنان شد.

وی با بیان اینکه گروهک تروریستی داعش توسط آمریکا و اروپا ایجاد شد و سپاه اجازه نداد داعش آسیا و اروپا را ناامن کند، تصریح کرد: سپاه ضدتروریست است حال به جای تشکر از سپاه و قداست کار سپاه، این سپر مبارزه با تروریست را تروریستی اعلام می‌کنند.

امیری با بیان اینکه اقدام پارلمان اروپا بر علیه سپاه پاسداران با راهبری آمریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه و کسانی است که آثار جنایات آنان در اقصی‌نقاط جهان وجود دارد، گفت: در منطق نظام سلطه، هر نهضت آزادی بخش و هر کسی که بر علیه منافع غرب و رژیم صهیونیستی باشد، تروریستی است حال آنکه اصل تروریست خودشان هستند.

امیری با اشاره به اینکه ایران در قضیه اقدام پارلمان اروپا بر علیه سپاه بسیار قوی عمل کرد، اضافه کرد: مجلس نیز در اقدام قاطعانه، دو فوریتی داد که تمام نیروهای نظامی ۲۸ کشور اتحادیه اروپا تروریستی اعلام شده و هر جا باشند برای ما تروریست هستند و این امر، تقابل جمهوری اسلامی ایران ناتو است.

وی با بیان اینکه ما NPT و حضور بازرسان هسته‌ای را داوطلبانه پذیرفتیم و راه برای مقابله با اقدام پارلمان اروپا توسط سپاه باز است، گفت: وقتی با نظام سلطه محکم برخورد کنیم، تسلیم می‌شود کمااینکه استکبار جهانی امروز به صخره سخت سپاه برخورد کرده که اغتشاشگران را مهار و جاسوس آن را اعدام کرده است.

این مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه ما در مقابل نظام سلطه سر تعظیم فرود نمی‌آوریم و آنها مجبورند با ایران تعامل داشته باشند، اضافه کرد: ایران نه به اروپا اعتماد دارد نه قول و قرار اروپا را می‌پذیرد چراکه اروپا با سازمان منافقین هم‌آوا شده و باید این پیوند نامبارک را تقبیح کرد در مقابل سپاه، نور چشم ملت و آزادی‌خواهان جهان، جز جدایی‌ناپذیر قانون اساسی و منجی اروپا از شر داعش تروریستی است.

خبرنگار: سجادجوانمرد