به گزارش صدای منتقد ؛محمد ضیایی رئیس هیأت کوهنوردی استان لرستان در گفتگو با خبرنگارصدای منتقد گفت:نشان سیمرغ کوههای ایران به ۵ کوهنورد لرستانی که ۳۱ قلهی بلند ۳۱ استان کشور را فتح کردند، اعطا شد.
وی افزود؛زینب بیرانوند، لیلا شاکرمی، عزت عباسنژاد، تیمور طولابی و فتحالله بیرانوند، در این مراسم توسط «حسین نظر» مسئول کمیته سیمرغ ایران و اعضای هیأت کوهنوردی لرستان نشان سیمرغ دریافت کردند.
رئیس هیأت کوهنوردی لرستان تصریح کرد:طرح سیمرغ قلل ایران، یکی از پروژههای مهم و جذاب در حوزه کوهنوردی و طبیعتگردی کشور است. این طرح شامل صعود به بلندترین قله هر یک از ۳۱ استان ایران است که از یکسو باعث آشنایی با تنوع جغرافیایی و طبیعی ایران میشود و از طرف دیگر، چالشی منحصربهفرد برای علاقهمندان به کوهنوردی فراهم میکند.
ضیایی افزود:هدف این طرح ایجاد فرصتی برای شناسایی مناطق کمتر شناختهشده، تشویق به فعالیتهای ورزشی و طبیعتدوستی و گسترش فرهنگ کوهنوردی است.
سیمرغ قلل نه تنها جنبهی ورزشی دارد، بلکه نوعی سفر فرهنگی و شناخت اقلیمهای متنوع ایران نیز محسوب میشود.
انتهای پیام
خبرنگار؛امیر محمود داودی نژاد
نویسنده خبر:::

- سردبیر
اخبار پیشنهادی این نویسنده::
اجتماعیتیر 2, 1405شهرداران توجه ویژهای به مدیریت پسماند و نخالههای ساختمانی داشته باشند
اجتماعیتیر 2, 1405پورعلی: دانشگاهها با ارائه راهکارهای کاربردی، نقش مؤثرتری در حکمرانی ایفا کنند
اجتماعیخرداد 28, 1405پس از افزایش مطالبات مردمی؛ دستور استاندار برای رهاسازی آب سد ایوشان صادر شد
اخبار مهمخرداد 28, 1405یوسف خنجری؛ بازوی اجرایی توانمند برای موفقیت تیمهای ورزشی دانشگاه آزاد خرمآباد