مدیر مخابرات منطقه لرستان گفت: توسعه زیرساختهای مخابراتی در لرستان اعم از رفع نقاط کور پوشش تلفن همراه و توسعه شبکه فیبرنوری در سطح شهرهای استان و فواصل بین شهری مشارکت و همراهی مردم و دستگاه های اجرایی استان را میطلبد.

مدیرمخابرات منطقه لرستان گفت:توسعه زیرساختهای مخابراتی درلرستان اعم از رفع نقاط کورپوشش تلفن همراه وتوسعه شبکه فیبرنوری درسطح شهرهای استان و فواصل بین شهری مشارکت وهمراهی مردم و دستگاههای اجرایی استان رامیطلبد.
به گزارش صدای منتقد؛دکتر شمسی فرافزود:از آنجا که کلیه سازمانهای ناظرشامل سازمان انرژی اتمی،وزارت بهداشت،وزارت ارتباطات وسازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی سلامت تشعشعات آنتن های تلفن همراه را تاییدنموده لذا مردم لرستان نبایدنگران نصب دکل هاوآنتن های موبایل باشند،ودرتوسعه زیرساخت های مخابراتی همکاری وهمراهی لازم را داشته باشند.
وی گفت:سازمان های متولی مضربودن دکل های تلفن همراه رابه دلیل غیریونیزه بودن امواج موبایل راتایید نکرده است.
شمسی فربا اشاره به مطالبه اکثرشهرهای استان درخصوص عدم آنتن دهی تلفن همراه وبرنامه ریزی مخابرات استان جهت پوشش دهی این مناطق درسطح استان لذاضرورت داردکه مردم ومسئولین درراستای تملک و اجرای این پروژه درمکان های موردتایید شرکت ارتباطات سیاربدون توجه به برخی ازشبهات غیرعلمی و غیر کارشناسی در خصوص زیان آوربودن تشعشعات آنتن های تلفن همراه همکاری لازم رابامخابرات منطقه لرستان بعمل آورند.
ضرورت تغییر نگاه منفی مردم نسبت به نصب دکل های مخابراتی ممانعت وجلوگیری شهروندان ازاحداث سایت های تلفن همراه باذهنیت مضربودن دکلهای مخابراتی باعث شده کارنصب دکلهای مخابراتی ودرادامه توسعه تکنولوژی دراستان باکندی ودرمواردی باچالش مواجه شود.
برخی شهروندان ازبیم اینکه دکلهای مخابراتی سلامتیشان راتهدیدمیکند،در مواردی اجازه نصب دکل رادرمحل زندگیشان نمیدهدواین امربه عنوان یک چالش جدی پیش روی مخابرات منطقه لرستان دربحث خدمت رسانی مطرح است.
مدیرمخابرات منطقه لرستان تاکیدمیکند: طبق اسنادرسمی سازمان انرژی اتمی،وزارت بهداشت و وزارت ارتباطات سایتهای تلفن همراه مشکلی برای سلامتی مردم ندارند.
مدیر مخابرات منطقه لرستان بابیان اینکه توسعه وافزایش پوشش تلفن همراه علاوه برارائه خدمات ارتباطی وایجاددسترسی آسان مردم به خدمات دولت الکترونیک،عدم نیازبه مراجعات حضوری برای دریافت خدمات دستگاه های دولتی وبانک ها،گسترش عدالت ارتباطی واجتماعی دردسترسی به موقع به اطلاعات وبسیاری ازخدمات دیگر که بربسترشبکه های اجتماعی ارائه می شودرا برای مردم فراهم می کندوموجب جلوگیری ازبرخی آسیب های اجتماعی نیزمی گردد.