ریاست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سلسله از برگزاری بیش از ۳۵ برنامه طی ایام فاطمیه در این شهرستان خبرداد. 

به گزارش صدای منتقد، حجت‌الاسلام والمسلمین « نبی الله جلالی نژاد» ریاست اداره تبلیغات اسلامی سلسله با تسلیت ایام فاطمیه (س) اظهار داشت: شعار محوری ایام فاطمیه امسال «مادرم مظلومه بود و یاور مظلوم‌ها» است و برنامه‌ها حول محور این شعار برگزار می‌شود.

وی ایام فاطمیه را بهترین فرصت برای تبلیغ ارزش‌های دینی و فرهنگ شیعه دانست و افزود: در راستای برگزاری مراسم‌ها و برنامه‌های ایام فاطمیه جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی برگزار و نشست هم‌اندیشی شبکه تبلیغ (مبلغین و مبلغات) در شهرستان در زمینه دسته روی عزاداری برگزار شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سلسله تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد سه‌شنبه‌های مهدوی با رویکرد ختم صلوات در هفتم، چهاردهم و بیست و یکم آذرماه جاری برگزار شود.

حجت‌الاسلام جلالی نژاد افزود: برنامه ویژه عزاداری ایام فاطمیه توسط دختران حاج‌قاسم در مدارس یکی از برنامه‌های ایام فاطمیه در سلسله است.

وی یادآور شد: به مناسبت ایام فاطمیه نمایشگاه مادرانه با موضوع عفاف و حجاب و ایستگاه سلامت معنوی در محل برگزاری نمازجمعه برگزار می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سلسله با بیان این که پاسداشت فاطمیه، پاسداشت خوبی‌ها، کرامت‌های انسانی، شعائر الهی، ولایت‌مداری و دین‌باوری از جلوه‌های اجتماعی سبک زندگی حضرت فاطمه (س) است، افزود: برگزاری روضه فاطمی و راه‌اندازی مجالس خانگی و سفره نذر فاطمه با پخت و توزیع غذای گرم در مساجد و تکایا، از دیگر برنامه‌های ویژه ایام فاطمیه در این شهرستان است.

حجت‌الاسلام جلالی نژاد گفت: در سطح شهرستان به مناسبت ایام فاطمیه مداح، سخنران، مبلغ و مبلغه به مدارس، مساجد و مجالس روضه نذر فاطمی اعزام می‌شود که سخنرانان و مداحان برجسته استانی برای حضور در این مراسم دعوت می‌شوند.

وی از جمله اقدام‌هایی که در این دهه باهدف گرامیداشت ایام عزای حضرت فاطمه زهرا (س) در دستور کار اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سلسله قرارگرفتن، فضاسازی محیطی، نصب پرچم و پارچه‌های سیاه در سطح شهر، مساجد و سر درب اداره‌ها و محل تکیه‌ها و حسینیه‌های مذهبی است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سلسله یادآور شد: توسط روحانیون و امامان جماعت مستقر در مساجد و حسینیه‌ها مراسم‌های عزاداری برگزار و ختم قرآن در خانه‌های قرآنی و مؤسسات و مجالس عزاداری خانگی و تلاوت قرآن در ایام فاطمیه برگزارمی شود.

 

 

خبرنگار /سجادجوانمرد