استاندار لرستان گفت: نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران فرصتی مناسب برای بیان ظرفیت‌های استان لرستان است و موجب افزایش تاب‌آوری اقتصادی می‌شود.

به گزارش صدای منتقد به نقل از روابط عمومی استانداری لرستان، فرهاد زیویار در بازدید از غرفه لرستان در پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با بیان اینکه استان لرستان ظرفیت‌های منحصر به فرد بسیاری دارد، افزود: موضوع زنجیره ارزش با توجه به راهبرد دولت سیزدهم به دنبال آن است که از خام‌فروشی ممانعت به عمل آورد.

وی با بیان اینکه در لرستان و بسیاری از استان‌های دیگر محصولات از استان یا کشور به صورت خام خارج می‌شود، عنوان کرد: برگزاری این نمایشگاه به منظور ایجاد بازارهای صادراتی جهانی، تنوع‌بخشی به کالاهای صادراتی استان و افزایش ضریب تاب‌آوری اقتصادی موثر خواهد بود.

زیویار به زنجیره‌های ارزش در لرستان اشاره کرد و گفت: وجود ۸۰۰ هزار هکتار زمین زراعی که یک چهارم آنها آبی است و ۲ میلیون متر مربع منابع طبیعی و مرتع و همچنین رتبه‌ برتر آبزی‌پروری لرستان باعث شده کشاورزی، یکی از موقعیت‌های اولویت‌دار استان باشد.

استاندار لرستان با بیان اینکه لرستان جزو پنج استان برتر در حوزه تولید محصولات دامی و عسل است، گفت: معادن استان لرستان نیز از ظرفیت‌های مناسبی برخوردار است آنچنانکه این استان در تولید پودر کربنات کلسیم موقعیت مناسبی دارد و در این نمایشگاه نیز یک بخش به توانمندی‌های معادن استان اختصاص دارد.

زیویار همچنین به موقعیت جغرافیایی و اقلیمی لرستان اشاره کرد و گفت: قرار گرفتن در گذرگاه شمال به جنوب و شرق به غرب می‌تواند باعث شود لرستان در صنایع بالادستی و پایین دستی استان‌های همجوار خود موقعیت‌های مناسبی را کسب کند.

وی با بیان اینکه صنعت نساجی در لرستان با تولید ۲۵ میلیون متر پارچه جزو رکوردداران کشور محسوب می‌شود، گفت: این تولید نسبت به یک سال و نیم گذشته ۷۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ با حضور حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در سالن اجلاس سران در تهران گشایش یافت.

در این نمایشگاه ۷۵۰ شرکت داخلی حضور دارند و ۶۰ کشور از نقاط مختلف دنیا آمادگی خود را برای بازدید از این نمایشگاه اعلام کرده‌اند.