با پادرمیانی سادات معظم، بزرگان و ریش سفیدان منطقه و مقامات دولتی، بعد از ۹ سال قاتل را از پای چوبه دار نجات داد.

به گزارش صدای منتقد، آیین “خون صلح” که برخاسته از احساسات پاک و روحیه جوانمردی و گذشت اقوام، قبایل و طوایف مختلف ایران زمین است این بار نیزبا همت و پادرمیانی سادات معظم، بزرگان و ریش سفیدان منطقه و مقامات دولتی، بعد از ۹ سال قاتل را از پای چوبه دار نجات داد.

سال ۱۳۹۳ در روستای خاکی کاکاوند غربی، شهرستان دلفان در پی اختلاف ملکی منجر به وقوع نزاع دسته جمعی، قتلی به وقوع پیوسته و در پِی قتل، متهم روانه زندان گردید و به دست قانون سپرده شد، درسالهای نخستین وقوع قتل علیرغم وساطت و پادرمیانی ریش سفیدان و بزرگان منطقه جهت دریافت رضایت خانواده مقتول، نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود.

با گذشت ۹ سال از این موضوع و اضطراب و نگرانیهای وارده؛ جمعی از بزرگان طوایف مختلف دلفان که خود و نیاکانشان در حل و فصلِ اختلافات مهم، موجبات صلح و سازش فراوانی را در مناطق مختلف به ارمغان آورده و کارنامه درخشان و خداپسندانه‌ای را در زندگی خویش به یادگار گذاشته اند بارها و بارها پای کار آمدند و باتلاش و پادرمیانی خداپسندانه خود به زندگی جان دوباره‌ای بخشیدند.

با استعانت از درگاه حضرت حق تعالی با حضور و پادرمیانی و تلاش شایسته‌ی سادات بزرگوار و بزرگان و ریش سفیدان شهرستان دلفان و حضور مدیر کل دادگستری استان لرستان آقای دکتر محمد رزم، امام جمعه شهرستان حاج آقا خانی، و سایر مسئولین استانی و شهرستانی استانهای لرستان و کرمانشاه در مورخ ۷/ اردیبهشت ماه/ ۱۴۰۲ قاتل مورد بخشش خانواده محترم شادروان علی مروت قبادی از طایفه کاکاوند دلفان قرار گرفته و به لطف خدا رضایت طرفین حاصل گردید.

قطعاً تاریخ این جوانمردی را فراموش نخواهد کرد و سالهای سال این کردار نیک و آئین خداپسند زبانزد خاص و عام منطقه و اطراف و اکناف می‌شود.

ضمناً در حاشیه این مراسم آقای سیروس کریمی فرزند زنده یاد نعمت اله کریمی از معتمدین محلی منطقه کاکاوند دلفان از جانب دکتر سید امین نوربخش نماینده موسسه بین‌المللی سفیران صلح در استانهای زاگرس نشین بعنوان نماینده موسسه بین‌المللی سفیران صلح در بخش کاکاوند معرفی گردیدند.

 

خبرنگار: سجادجوانمرد