صدای منتقد:بانک رفاه کارگران یکی از بانک‌های فعال در زمینه ارائه وام و طرح‌های تسهیلاتی مختلف است. این مجموعه زیر نظر بانک مرکزی با ارائه طرح حرکت توانسته به مشتریان حقیقی و حقوقی خود از ۳۰۰ میلیون تا ۱ میلیارد تومان وام بدهد. در این مطلب از مجله لندو به سراغ چگونگی دریافت وام ۱ میلیارد تومانی رفاه رفته‌ایم. بنابراین اگر به دنبال اخد این وام کلان هستید، تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

سقف وام در طرح حرکت بانک رفاه چیست؟

طرح حرکت یکی از تسهیلات کارآمد بانک رفاه است که به مشتریان این بانک تعلق می‌گیرد. از این طرح علاوه بر اشخاص حقیقی، افراد حقوقی هم می‌توانند استفاده کنند. با این تفاوت که سقف وام برای اشخاص حقیقی ۳۰۰ میلیون تومان است، اما افراد حقوقی می‌توانند برای دریافت وام ۱ میلیارد تومانی رفاه اقدام کنند. بنابراین باتوجه به مبلغ این وام، می‌توان آن را یکی از بهترین تسهیلات حال حاضر بانکی دانست. برای آگاهی بیشتر در مورد شرایط دیگر تسهیلات کمک‌کننده می‌توانید

شرایط دریافت وام در طرح حرکت

وام ۱ میلیارد تومانی و ۳۰۰ تومانی بانک رفاه مثل دیگر تسهیلات این بانک، با شرایط مشخصی ارائه می‌شود. اگر متقاضی این وام هستید، حتماً پیش از ثبت درخواست به نکاتی که در ادامه گفته می‌شود توجه بفرمایید.

سود بازپرداخت وام ۱ میلیارد تومانی و ۳۰۰ میلیون تومانی

یکی از مزیت‌های وام ارائه‌شده در قالب طرح حرکت، سود بازپرداخت آن است. مقدار این سود بین بازه ۱ تا ۱۷ درصد محاسبه می‌شود. در واقع مقدار نهایی سود براساس معیارهای مشخصی تعیین می‌شود که عدد به‌دست آمده در بازه ۱ تا ۱۷ درصد خواهد بود. مدت زمان سپرده‌گذاری، نوع حساب افتتاح شده، مدت زمان بازپرداخت و ضرایب میانگین حساب از معیارهای محاسبه میزان سود است.

میانگین حساب چیست؟
همان‌طور که گفتیم، میانگین یا معدل حساب در میزان سود تسهیلات طرح حرکت تأثیر دارد. میانگین حساب در واقع همان معدل میزان موجودی در پایان روز است. برای محاسبه آن موجودی مشتری در یک بازه چند روزه بررسی و معدل آن به‌عنوان میانگین حساب درنظر گرفته می‌شو
حتما بخوانید:  وام خرید کالا بانک رفاه برای بازنشستگان چه شرایطی دارد؟

مدت زمان سپرده‌گذاری برای دریافت وام

دریافت وام در طرح حرکت، مستلزم سپرده‌گذاری طی زمانی مشخص است. همچنین مدت زمان سپرده‌گذاری در تعیین سود بازپرداخت هم نقش دارد. اگر متقاضی وام ۱ میلیارد تومانی و ۳۰۰ میلیون تومانی هستید، خوب است بدانید که مدت زمان خواب سپرده شما باید ۶ تا ۹ ماه باشد.

مدت زمان بازپرداخت اقساط

برای بازپرداخت این وام حداکثر ۳۶ ماه فرصت دارید. همان‌طور که گفتیم، اقساط ماهانه این وام با سود ۱ درصد و ۱۷ درصد محاسبه می‌شود. مقدار اقساط وام ۳۰۰ میلیون تومانی با سود تسهیلات ۱ درصد در هر ماه برابر با ۸,۴۶۲,۴۳۰ تومان است که در مجموع باید ۳۰۴,۷۴۷,۴۷۳ تومان را به بانک برگردانند. اما با سود ۱۷ درصد مقدار قسط ماهیانه ۱۰,۶۹۵,۸۱۸ تومان و مجموع مبلغ بازگشت ۳۸۵,۱۴۹,۴۵۷ تومان خواهد بود.

یک نکته کوچک:
از مبلغ وام شما مبلغ ۱۰۰ هزار تومان برای هزینه‌های جاری کسر خواهد شد. این هزینه برای تشکیل پرونده و اعتبارسنجی صرف می‌شود.

ضمانت لازم برای دریافت وام

متقاضی طرح حرکت بانک رفاه برای دریافت وام، مثل بسیاری از تسهیلات دیگر باید ضامن رسمی معتبر به بانک معرفی کند. در ضمن وام‌گیرنده نباید در سابقه مالی خود بدهکاری بانکی یا چک برگشتی داشته باشد.