اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی برای نخستین بار با افتتاح و تشکیل میز خدمت تخصصی ” دفتر خدمات روابط کار ” در ساختمان مدیریت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی شهرستان خرم آباد ضمن ارتقا دانش جامعه کارگران و کارفرمایان لرستان بستر مناسب اطلاع رسانی برای اقشار مختلف جامعه بخصوص کارگران که در شرایط مناسب اقتصادی خرید مشاوره از مراکز مشاوره ای نیستند را فراهم کرد.

به گزارش خبرگزاری صدای منتقد، چنین حرکتی در این روزهای سخت اقتصادی و اجتماعی … نشان می دهد ؛ اگر مسئولین خود را مسئول بدانند قطعا دوغ و دوشاب ازهم جدا می شوند تا مردم خدمتگزاران خود را از غاصبان میزهای مدیریتی باز شناسند .

علی جهانی با افتتاح این دفتر تخصصی “خدمات روابط کار ” با بیان اینکه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ارائه این خدمات ضمن راهنمایی و ارشاد جامعه کارگری و کارفرمایان با هدف سازش و عدم ترک کار نیروها؛ در حفظ اشتغال و تداوم تولید تمام تلاش خود را به کار بسته ، عنوان کرد : کلیه ارائه خدمات در این زمینه بر خلاف مراکز مشاور شغل و کاریابی بصورت رایگان است.

وی با بیان اینکه الویت مراجع رسیدگی حل و فصل اختلافات کارگری و کارفرمایی بصورت سازشی است ، بیان داشت : با آغاز به کار این میز خدمت، رسیدگی به پرونده های روابط کار از زمان سه ماه به کمتر از یک ماه رسید ؛ همچنین تعداد مراجع رسید گی و ساعات کار جهت ارائه خدمات به مردم افزایش یافت.

مدیر کل تعاون ، کار ورفاه اجتماعی خاطر نشان کرد :این مرکز با حضور کارشناسان اداره کار در حوزه‌های مختلف روابط کار، به‌خصوص حوزه جبران خدمت، مراجع حل اختلاف و بیمه بیکاری، بازرسی کار، شکایات کارگری، طبقه بندی مشاغل و مشاغل سخت وزیان آور علاوه بر پاسخگویی به سوالات جامعه کار وتولید ؛ در کنار مردم” تجربیات و اندوخته های ” خود را در اختیارشان می گذارند.

 

خبرنگار: سجادجوانمرد