سجادجوانمرد فعال رسانه ای لرستان دریادداشتی خطاب

به مدیرکل بنیادشهید وامورایثارگران لرستان نوشت:اجازه ندهید رشتادت های ارزشمند شهدای لرستان در عملیات “حاج عمران”  خاک خورد! 

 

 

 

 

 

 

از کوه های سربه فلک کشیده کردستان،شاخ شمیران،حاج عمران،گمو تا دشتهای سوزان خوزستان،نیزارهای مجنون، و مناطقی چون شرهانی،جفیر،بستان،حمیدیه،دشت عباس و… تماما شاهد حماسه دلیرمردان لرستان و به تبع آن رزمندگان الشتر بوده است

آنجا که رهبر انقلاب در وصف این شجاعت ها فرمودند: رزم فرزندان لر قبل از آنکه شنیدنی باشد دیدنی است، نبرد دیدنی رزمندگان الشتر دوشادوش هم استانی های خود,در عملیات (کربلای۴) همه را حیرت زده کرد،آنجا که تمام یگانها به دلیل لو رفتن عملیات،در رسیدن به اهداف خود بازماندند،اما لشگر۵۷ به همه اهدافش رسید،دفاع عاشورایی این عزیزان در مقابل چندین لشگر دشمن در ارتفاعات (حاج عمران) در گوش تمام تاریخ پیچیده است.و شهدای حاج عمران نشان افتخار ما در تمام این تاریخ شمال عراق،هنوز خاطرات عملیات های برون مرزی و موفق رزمندگان الشتر را به یاد دارد اما نکته تأسف بار اینکه،این حماسه های بزرگ در حال فراموشی است

الشتر شهیدپرور برای اسلام و ایران عزیز بیش از ۳۰۰ مجاهد الهی تقدیم کرده است و تاکنون اقدامات موثر ودرخورشان وجایگاه والای شهدای گرانقدر در جهت ثبت و انتقال خاطرات رزمندگان الشتر و شهدایش نشده است!

هر روز که میگذرد غُبار بیشتری بر این خاطرات می‌نشیند.و این خطربزرگ است که چرا این گنج عظیم را رَها کرده ایم و کی قرار است این گنج گرانبها را از زیر آوارغفلت خارج کنیم؟

به راستی نهادهای فرهنگی لرستان تا کی  در خواب غفلت سیر میکنند؟ و نگذاریم این پیشینه تاریخی که سرشار از شهادت وشهامت است در لابه لای روزمرگی مان گم شود و آن حماسه ها چراغ راه امروز نسل نوجوان و جوان ماست، و اتفاقا بزرگترین داشته ما در مواجه با حملات فرهنگی دشمن است.

به نظر میرسد باید هرچه سریعتر با یک حرکت جهادی و مردمی،نسبت به ثبت و انتشار خاطرات،اسناد و تصاویر مرتبط با دفاع مقدس و رزمندگان الشتری اقدام شود،چرا که با گذر زمان با دست خود گنجی عظیم را دفن خواهیم کردو این ننگی ابدی برای ما خواهد بود

به راستی نقش مدیران سابق اداره کل بنیادشهیدلرستان در بی تفاوتی نسبت به این امرفرهنگی وبسیار مهم چه میزان بوده است! والبته می طلبد باانتصاب «حجت الاسلام والمسلمین هاشمی» به عنوان مدیرکل بنیادشهیدوامورایثارگران لرستان دردولت انقلابی آیت الله رئیسی که خود از چهره های فرهنگی لرستان می باشند نسبت به این موضوع مهم، اساسی،فرهنگی حرکت مثمر ثمر وارد شود و اجازه داده نشود «خاطرات ورشادت های ارزشمند شهدای گرانقد لرستانی درعملیات بزرگ (حاج عمران) خاک خورد» به طوری که ما وارثان شهدای به خون خفته هستیم رسالتی سنگین بر دوش داریم و نباید اجازه دهیم رشادت‌های رزمندگان لرستان در هشت سال دفاع به فراموشی سپرده شود و باید یاد و نام رزمندگان غیور استان برای همیشه زنده بماند

آن جائی که مقام معظم رهبری به مناسبت شهادت شهدای حاج عمران درپیامی زیبا می نویسند “سلام مرا به مردم شهیدپرور لرستان و شهر خرم‌آباد و علمای محترم ابلاغ کنید، من رشادت و پایداری مردم و عشایر غیور را در وقایع اخیر و جنگ شنیده و اطلاع دارم، لیکن در سال 59 شخصاً شاهد شجاعت و دلاوری‌های داوطلبان مخلص آن استان بوده و از نزدیک روحیه مبارز آنان را شناخته‌ام، نبرد آنان بیش ازآنچه شنیدنی باشد، دیدنی است. و تأسف عمیق و تبریک و تسلیت مرا به مناسبت وقایع حاج عمران به همه آن عزیزان، به‌خصوص به خانواده محترم شهدا ابلاغ فرمایید. امیدوارم با شهد پیروزی در آینده‌ای نه‌چندان دور کام این امت بزرگ شیرین شود.”

رزم آفرینی فرزندان لر در دفاع مقدس دشمن در هشت سال جنگ تحمیلی با همه توان خود برای مقابله با ایران اسلامی آمده بود که اخلاص رزمندگان سبب مقاومت و پیروزی کشور شد که ازاین‌بین رزم دیدنی و جانانه رزمندگان سلحشور لرستان نام و آوازه «فرزندان لر» را بر صفحه‌های زرین تاریخ سراسر حماسه انقلاب اسلامی ثبت کرد، عملیاتی که سنگ بنای ایجاد تیپ انصارالحسین(ع) شد؛ «رمضان» فصل سرخی از تاریخ دفاع مقدس عملیات حاج عمران یکی از عملیات‌های بسیار مهم، پیچیده و حساس دوران دفاع مقدس بود؛ عملیاتی غرورآفرین که تعداد زیادی از رزمندگان جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و به اسلام و انقلاب هدیه کردند تا از مرزهای کشور و ناموس ملت در برابر دشمنان متجاوز دفاع کنند.

رزمندگان سلحشور لرستانی در عملیات حاج عمران نقش بی‌بدیلی ایفا کردند و با حضوری قدرتمندانه در این عملیات نقشه دشمن را شکست دادند؛ رژیم بعث عراق در یک دفاع متحرک با 7 تیپ و 12 گردان کماندویی به هدف بازپس‌گیری پادگان حاج عمران، تصرف شهر پیرانشهر و مناطقی از خاک ایران به منطقه حاج عمران حمله کرد.

و این جا بود حماسه آفرینی لشگر 57 لرستان در عملیات حاج عمران به طوری که نیروهای عراقی در عملیات «حاج عمران» بنا داشتند شهر پیرانشهر را تصرف و یک جبهه جدید در منطقه کردستان ایجاد کنند.

درپایان سلام وصلوات خواهیم فرستاد بر روح پاک ومطهر شهدای گرانقر اسلام(امام وشهدا) وامیداست مدیرکل بنیادشهیدلرستان

«حجت الاسلام والمسلمین هاشمی» نسبت به برگزاری یادواره شهدای «حاج عمران» وثبت خاطرات این شهدای گرانقدر در قالب کتاب ومجلات ومعرفی این نسل فرشتگان به نسل امروز نوجوان وجوان لرستانی اقدام کند….