مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری لرستان گفت: اجرای قانون ممنوعیت تبلیغ کالاهای آسیب‌رسان به سلامت جامعه در رسانه‌ها و تبلیغات محیطی یک ضرورت در استان است.

به گزارش صدای منتقد،محمدکریم خورشیدوند در کارگروه اجتماعی استانداری لرستان، با بیان اینکه حفظ سلامت مردم، نخستین اولویت و راهبرد دولت سیزدهم است، اظهار کرد: اجرای قانون ممنوعیت تبلیغ کالاهای آسیب‌رسان به سلامت جامعه در رسانه‌ها و تبلیغات محیطی یک ضرورت در لرستان است.

وی بر تأکید بر لزوم هم‌افزایی دستگاه‌ها برای اجرای قانون ممنوعیت تبلیغ کالاهای آسیب‌رسان، گفت: در راستای تحقق ماده هفت قانون احکام دائمی برنامه توسعه و ماده ۴۸ همین قانون مبنی بر این ممنوعیت کلیه دستگاه‌های اجرایی همکاری لازم را به عمل آورند.

خورشیدوند، رسیدگی به مشکلات مناطق حاشیه‌نشین استان و تلاش برای ارتقای سطح کیفی خدمات‌رسانی و امور اجرایی در حوزه اجتماعی را اولویت امور اجتماعی استانداری لرستان دانست و ادامه داد: در این راستا برنامه پیشرفت پویای محلات را تهیه و ابلاغ کرده‌ایم و از اعضای کارگروه اجتماعی، انتظار می‌رود ضمن مطالعه برنامه مذکور ابتدا پیشنهادات خود را جهت تکمیل این برنامه به دبیرخانه کارگروه ارسال و سپس در راستای تحقق آن برنامه عملیاتی خود را اعلام کنند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری لرستان با اشاره به رسیدگی به مشکلات مراکز مداخله در بحران‌های اجتماعی بهزیستی استان لرستان، اضافه کرد: مشکلاتی که توسط دستگاه‌های اجرایی قابل حل است، پیگیری و برخی دیگر از مشکلات از جمله بازسازی کامل ساختمان این مرکز در خرم‌آباد با پیگیری و تخصیص اعتبارات از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، دنبال می‌شود.

وی بر لزوم هم‌افزایی تمام دستگاه‌ها و نگاه فرابخشی برای حل مشکلات جوانان تأکید کرد و با بیان اینکه جوانان سرمایه اصلی کشور هستند و باید از این ظرفیت عظیم برای توسعه و تعالی جامعه استفاده کرد، گفت: از طرح‌ها، ایده‌ها و خلاقیت‌های جوانان نخبه استان حمایت می‌شود و در این راستا حوزه اجتماعی استانداری لرستان این آمادگی را دارد.