استاندار لرستان با تاکید بر اینکه ساخت و سازهای غیرقانونی در استان باید کنترل شود، گفت: باید با فراهم سازی سازوکارهای لازم و  کنترل و نظارت بیشتر از این ساخت و سازها جلوگیری کرد.

به گزارش صدای منتقد، فرهاد زیویاردر نشست شورای برنامه ریزی استان که درسالن جلسات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برگزار شد با تاکید بر اینکه ساخت و سازهای غیرقانونی در استان باید کنترل شود، اظهار داشت: باید با فراهم سازی سازوکارهای لازم و  کنترل و نظارت بیشتر از این ساخت و سازها جلوگیری کرد.

وی با اشاره به این موضوع که تغییر کاربری ها در برخی موارد با اهداف سودجویانه توسط برخی افراد صورت می گیرد، افزود: در این موارد باید دست و بال دستگاه‌های اجرایی باز گذاشته شود تا بتوانند در صورت لزوم از ادامه کار جلوگیری کنند.

استاندار لرستان با بیان اینکه مستندات رعایت موارد فنی از جنبه های مختلف باید تدوین و در اختیار دستگاه های بالا دستی قرار گیرد، بیان کرد: در راستای تدوین برنامه هفتم توسعه کشور با رویکرد استانی، مدیران دستگاه های اجرایی موظف هستند با نگاه کارشناسی و موشکافانه تمامی ظرفیت های استان در امورات دستگاه تحت مدیریت خود را تدوین و به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ارسال کنند.

وی تصریح کرد: اگر در تدوین برنامه های این طرح آمایش درستی از ظرفیت ها انجام شود قطعا برنامه های عملیاتی ابلاغی پس از تدوین از طرف سازمان برنامه و بودجه کشور کاراتر و موثرتر خواهد بود.

استاندار لرستان با تسلیت درگذشت رستم قاسمی وزیر سابق راه و شهرسازی دولت سیزدهم، خدمات ایشان به کشور و استان لرستان به ویژه در تصویب اعتبار طرح راه آهن دورود-خرم آباد-اندیمشک را ارج نهاد.

در نشست شورای برنامه ریزی استان یک هفته فرصت برای اعلام آخرین پیشنهادات دستگاه های اجرایی به منظور تکمیل تدوین برنامه هفتم توسعه در لرستان در نظر گرفته شد.

همچنین در این نشست اجرای چند طرح گردشگری، تولیدی و پژوهشی به تصویب رسید و برنامه اقتصادی 4 ساله استان دیگر برنامه تشریح شده در این جلسه بود.