نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی گفت: ایمن‌سازی و رعایت استانداردهای لازم در مدارس شهری و روستایی کوهدشت و رومشکان ضروری است.

به گزارش صدای منتقد،حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی روز دوشنبه در نشست با مدیرکل نوسازی مدارس لرستان اظهار کرد: ساخت ۲۵مدرسه در ۲۴ روستا، در قالب سه مدرسه سه کلاسه، یک مدرسه ۶ کلاسه، ۲۱ مدرسه یک کلاسه که از این ۲۱ مدرسه چهار مدرسه سنگی باید تخریب و بازسازی شود و همچنین ۲۱ مدرسه کانکسی در دورترین نقاط با مدارس استاندارد و ایمن جایگزین خواهد شد تا پایان شهریور ماه سال آینده به اتمام می‌رسد.

وی افزود: در راستای توسعه عدالت آموزشی و رفع موانع تحصیلی ۲۴ مدرسه در ۲۴ روستا ایجاد و تا پایان شهریور ۱۴۰۲ تحویل دانش آموزان داده می شود و این ۲۴ مدرسه در قالب پنج مدرسه سه کلاسه و ۹ مدرسه ۲ کلاسه و ما بقی بصورت یک کلاسه است.

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از ۲۴ کلاس مدرسه چهار مدرسه سنگی که نیازمند تخریب است، چهار مدرسه با مقام سازی و رعایت استاندارد احداث و جایگزین و ۲۰ مدرسه کانکسی در دورترین نقاط مناطق مقام سازی و به آموزش و پرورش تحویل داده می شود.

جت الاسلام والمسلمین مبلغی با اشاره بر اینکه هشت پروژه در بخش وره زرد شمالی با همکاری بنیاد قلم چی و اداره کل نوسازی مدارس ساخته می شود، اظهار داشت: یک مدرسه ۹ کلاسه در مرکز شهر “کوهدشت” و یک مدرسه ۶ کلاسه در مرکز شهر ” کونانی” ساخته خواهد شد و ۷۵۰ میلیون تومان اعتبار برای کوهدشت در نظر گرفته شد.

وی بیان کرد: در حوزه اعتباراتی که بین شهرستان‌ها با شاخص عدالت توزیع خواهد شد در بحث استاندارد سازی سیستم های گرمایشی برای کوهدشت ۲ میلیارد تومان ، طرهان ۴۰۰ میلیون تومان ،کونانی ۵۰۰ میلیون تومان و رومشگان نیز ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص یافت.