مدیرکل اقتصاد و دارایی لرستان تاکید کرد: «درگاه ملی مجوزها» تنها مرجع رسمی صدور مجوزهای کسب و کار است.

به گزارش  صدای منتقد،الهام شاداب فر در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: درگاه ملی مجوزهای کشور  تنها مرجع رسمی تعیین شرایط مجوزهای هر یک از کسب و کار موجود در کشور است.

وی با بیان اینکه هر یک از کسب و کارهای موجود در کشور، یک صفحه راهنمای مجوز در درگاه ملی مجوزها دارند، افزود: در آن، نام صادرکننده اصلی مجوز، شرایط، مدارک، زمان لازم و هزینه لازم برای دریافت آن ثبت شده و به صفحه متناظر در درگاه صادرکننده آن مجوز متصل است.

مدیر کل اقتصاد و دارایی لرستان، بیان کرد: در این سامانه متقاضیان هر مجوز، مدارک و شرایط لازم برای دریافت هر مجوز در درگاه ملی را می‌توانند مشاهده کنند و اگر واجد شرایط بودند با درخواست مجوز، احراز صلاحیت شده و به سایت صادرکننده مجوز، منتقل می‌شود.

شاداب فر، گفت: متقاضی پس از ورود به درگاه صادرکننده مجوز تا ۲۴ ساعت فرصت دارد فایل‌های همه مدارک لازم (مشخص شده در درگاه ملی) را بارگذاری کند.

وی، افزود: دستگاه‌های صادرکننده مجوز حداکثر ۱۰ روز فرصت دارند مدارک بارگذاری شده را ملاحظه و در صورت تکمیل آنها، فرایند اخذ استعلامات لازم و صدور مجوز را شروع کند.

مدیرکل اقتصاد و دارایی لرستان، اظهار کرد: در صورت نقص مدارک، صادرکننده می‌تواند درخواست را رد کند، ولی موظف است دلیل رد درخواست متقاضی را به وی اطلاع دهد.

شادابفر با بیان اینکه هر متقاضی واجد شرایط باید در زمان تعیین شده در درگاه ملی، مجوزش را دریافت کند، گفت: صادرکننده مجوز به هیچ وجه حق ندارد، برای صدور مجوز، شرط دیگری که در درگاه ملی ذکر نشده از متقاضی مطالبه یا او را حضوری فرا بخواند.

وی با اشاره به اینکه برخی مجوزها، ثبت محور (اعلانی) هستند، بیان کرد: این مجوزها باید حداکثر طی سه روز پس از درخواست الکترونیک صادر شوند.

مدیرکل اقتصاد و دارایی لرستان، تصریح کرد: بر اساس قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، همه مجوزهای کسب و کار باید ثبت محور شوند، مگر آنکه هیئت مقررات‌زدایی و هیئت دولت، خلاف آن را تصویب و آنها را تأیید محور دانسته باشد.

شاداب فر، تاکید کرد: در رویکرد جدید صدور مجوزها، نظارت‌ها هم باید از حالت پیشینی به نظارت پسینی تغییر کنند.