سیزدهمین جشنواره صنعت چاپ استان به ریاست استاندار لرستان و با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی مدیرکل روابط عمومی استانداری لرستان و فعالین صنعت چاپ استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی صدای منتقد به نقل از اداره کل روابط عمومی دکتر زیویار در حاشیه سیزدهمین جشنواره صنعت چاپ استان در مصاحبه با روابط عمومی اظهار داشت: صنعت چاپ و نشر در استان لرستان سابقه طولانی و مطلوبی دارد و اگرچه از صنعت چاپ و نشر کشور مقداری عقب تر است ولی سوابق خوب و درخشانی در لرستان دارد به نحوی که بعد از انقلاب اسلامی این صنعت حضور خوبی را در عرصه های مختلف ابراز کرده است.

استاندار لرستان با اشاره به مباحث مطرح شده در جلسه امروز گفت:علی رغم تهدیدات و مخاطراتی که به واسطه فضای مجازی برای این صنعت ایجاد شده است اما هنوز هم چاپ مکتوب و فیزیکی اهمیت خود را از دست نداده و می توان آنرا به فرصت تبدیل کرد و لازم است این صنعت مورد حمایت بخش دولتی قرار گیرد و اگر به آن توجه نشود آن گونه که باید و شاید نخواهد توانست ظرفیت های فرهنگی و اجتماعی خود را در استان ابراز کند و ممکن است بیشتر تقاضا هایی که باید مورد اجابت قرار گیرند خارج از استان فراهم شوند.

وی تصریح کرد: نمایندگان این حوزه امروز مسائل و مشکلات صنفی خود از جمله منحل شدن اتحادیه قبلی که مربوط به این صنف بود، مشکلات مالیاتی و مباحث مربوط به تهیه کاغذ و قیمت آن و … را مطرح کردند.

استاندار لرستان افزود: در این جلسه پیشنهاداتی ارائه شد از جمله اختصاص تسهیلات کم بهره مثل تسهیلات مربوط به تبصره ۱۸ که استانداری لرستان ضمن اعلام آمادگی در حد امکان و بضاعت، صنعت چاپ استان را در جهت نوسازی تجهیزات مستهلک ،امور فنی و نوسازی ساختمان مورد حمایت قرار خواهد داد.