مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: هم اکنون به تعداد یک هزار و 850 نفر در استان مقرری بیمه بیکاری پرداخت می شود.

به گزارش صدای منتقد ؛ علی جهانی با اشاره به  حمایت از کارگرانی که به‌صورت موقت و غیرارادی  شغل خود را از دست می دهند به رسانه ها ، اظهار کرد: کارگرانی‌ که بدون میل و اراده و یا بر اثر حادثه مانند سیل و زلزله از کار بیکار شوند با رعایت شرایط و ضوابط قانون بیمه بیکاری، در صورت مجرد بودن حداقل ۶ ماه و حداکثر ۳۶ ماه و در صورت تاهل حداقل ۱۲ ماه و حداکثر ۵۰ ماه مقرری بیمه بیکاری دریافت کنند.

او با بیان اینکه در درخواست های یمه بیکاری توسط مراجع رسیدگی در این اداره کل مورد بررسی قرار می گیرند ، افزود :طی شش ماهه نخست امسال تعداد یک هزار 252 پرونده مقرری بیمه بیکاری توسط هیئت های تشخیص رسیدگی و جهت مراحل نهایی به سازمان تامین اجتماعی ارسال گردید.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان  تصریح کرد : کل مقرری بگیران بیمه بیکاری در استان یک هزار 850  می باشند که بصورت ماهیانه مقرری خود را از طریق سازمان تامین اجتماعی دریافت می کنند .

جهانی به کاهش 6 درصدی برقراری مقرری بیمه بیکاری در استان اشاره کرد و گفت:برقراری مقرری بیمه بیکاری در شش ماهه نخست امسال تعداد 822 نفر می باشد که در مدت مشابه سال قبل 775 نفر بوده است که کاهش محسوسی داشته است .

او  با بیان اینکه تلاش می شود از طریق تعامل با اداره کل آموزش فنی و حرفه ای، مقرری بگیران بیمه بیکاری، مهارت  آموزی شوند تا راهی برای ورود دوباره به بازار کسب و کار برای آینده فراهم شود خاطر نشان کرد : در شش ماهه نخست سالجاری تعداد 183 نفر در این راستا در حال کسب آموزش های مربوطه هستند.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان از اشتغال مجدد تعداد 79 نفر از مقرری بگیران بیمه بیکاری در استان خبر داد و ادامه داد: کارگران مهم‌ترین سرمایه‌های کشور هستند که نقش تاثیر گذاری در رونق تولید و توسعه دارند و لازم است در صورتی که ناخواسته و غیرارادی شغل خود را از دست می‌دهند مورد حمایت قرار گیرند که برقراری بیمه بیکاری راهکار حمایتی مناسب برای تأمین زندگی و معیشت آنان در چنین شرایطی است.

او بیان کرد: در صورت نیاز متقاضیان می توانند با ورود به آدرس bimebikari.mcls.gov.ir درخواست مقرری بیمه بیکاری خود را ثبت نمایند ، البته جهت مراحل نهایی پیگیری بیمه بیکاری نیازمند مراجعه حضوری به ادارات تابعه تعاون کار ورفاه اجتماعی در سطح  شهرستان ها می باشند