مسئول لیگ یک در خصوص لغو مسابقه دو تیم خلیج فارس بندرماهشهر و خیبر خرم آباد توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی صدای منتقد؛ خبری با عنوان “لغو یک مسابقه از هفته نهم لیگ یک” اطلاعیه ای بود که ساعاتی پیش بر روی خروجی سایت سازمان لیگ قرار گرفت که بر اساس این اطلاعیه و بدون ذکر ذلیل خاصی اعلام شد دیدار دو تیم خلیج فارس بندرماهشهر و خیبر خرم آباد از سری مسابقات هفته نهم رقابت‌های لیگ یک که قرار بود روز سه شنبه ۲۹ مهرماه برگزار شود؛ لغو و پرونده این مسابقه به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ارجاع داده شد.

در همین راستا خبرنگار دی اسپورت برای پیگیری دلیل یا دلایل لغو این مسابقه به سراغ مهرداد شفیعی راد مسئول لیگ یک رفت تا از زبان وی دلیل یا دلایل لغو مسابقه دو تیم خلیج فارس بندرماهشهر و خیبر خرم آباد را جویا شود. شفیعی راد در این خصوص به خبرنگار ما گفت: باشگاه ها طبق آیین نامه مسابقات موظف هستند در مهلت قانونی نسبت به معرفی دو ورزشگاه حائز شرایط و مورد تایید سازمان لیگ برای میزبانی در دیدارهای خانگی اقدام نمایند. در همین راستا باشگاه خلیج فارس بندرماهشهر ورزشگاه اولی که به کمیته مسابقات سازمان لیگ معرفی کرده بود ورزشگاه شهدای بندرماهشهر بود که این ورزشکار شرایط لازم برای برگزاری یک مسابقه در سطح رقابتهای لیگ یک را ندارد. از سوی دیگر این باشگاه در مهلت قانونی ارائه شده نسبت به معرفی ورزشگاه جایگزین و دوم اقدام نکرد و با توجه به عدم معرفی ورزشگاه از سوی باشگاه میزبان طی مهلت قانونی مسابقه لغو و پرونده آن به همراه مکاتبات انجام شده در این خصوص به کمیته انضباطی ارجاع داده شد تا این مرجع قضایی فدراسیون فوتبال در خصوص سرنوشت این مسابقه تصمیم گیری کند.

شفیعی راد در پاسخ به این پرسش که نمی شد مسابقه دو تیم در یکی از ورزشگاه های همجوار شهر بندرماهشهر و یا استان خوزستان برگزار شود بیان داشت: بله می شد این کار را انجام داد اما همانطور که گفتم باشگاه خلیج فارس ماهشهر در مهلت قانونی در این خصوص اقدامی نکرد.

مسئول لیگ یک در پاسخ به این سوال که اگر کمیته انضباطی رای بر برگزاری مسابقه در داخل استان خوزستان، در یک ورزشگاه خارج از استان به تشخیص سازمان لیگ بدهد؛ سرنوشت این دیدار چه خواهد شد گفت: هر تصمیمی که کمیته انضباطی در این خصوص بگیرد و رای صادر کند برای سازمان لیگ لازم الاجرا است. بنابراین هر رایی که در این خصوص صادر شود ما نیز بر اساس رای صادره برنامه‌ریزی کرده و آن را اجرا خواهیم کرد.