حمید رضا فتحی بیرانوند عضو محترم هیات مدیره بانک رفاه کارگران با سفر به استان لرستان در مراسم اختتامیه و توزیع مدال مسابقات وزنه برداری قهرمانی نوجوانان کشور شرکت وجوایز نفرات برتر را به قهرمانان مسابقات اهداء کرد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی صدای منتقد،دکتر فتحی بیرنوند در مراسم اختتامیه که در حضور سرپرست فدراسیون وزنه برداری  و مسئولان ارشد استان لرستان گفت: ورزش برای این لازم است که انسان با ایجاد تعادل در جسم به اعتدال درروح برسد که این همان معنای عقل سالم در بدن سالم است، و این در فرهنگ ما بوده است و ما امروز بر سر آنیم که جنبه فرهنگی ورزش را در تاریخ خود قدری بکاویم و تحلیل کنیم.

 عضوهیات مدیره بانک رفاه کارگران گفت :تمدن ایران اسلامی که ما وارث آنیم و با تمدن ایران قبل از اسلام هم پیوستگی داشته صاحب ورزش بوده است ما ایرانی ها، همانطور که معماری و هنر و تجارت و ادب غذا خوردن و غذا پختن و ادبیات داشته و داریم، ورزش هم داریم.

 دکتر فتحی بیرانوند تصریح کرد :ما در شاهنامه که آیینهای از ایران قبل از اسلام هم هست با انواع ورزشهایی مثل چوگان و سوارکاری و کشتی و پرتاب نیزه و کمانگیری سرو کار داریم این ورزشها در جامعه ایرانی بوده است. کافی است که ما توجه کنیم به شخصیت رستم، قهرمان شاهنامه،او شخصیت اول شاهنامه است و نماد دلاوری و پهلوانی و زورمندی است، با جنبه های اخلاقیباید توجه کنیم به شخصیت آرش کمانگیر که کاری که او کرده این ارزش، این توانمندی، چطور در تاریخ ما با نام او نسل به نسل منتقل شده است.

در ورزش ما هم فقط نیرومندی جسم مطرح نیست بلکه تربیتِ توأمان جسم و روح مطرح است.

در ورزش ما ایمان به خدا و دینداری و اخلاق و محبت و ولایت و عشق به خاندان پیامبر و امیرالمؤمنین موج میزند همه ورزشکاران ما به نام علی )ع( و ائمه و اهل بیت ورزش می کنند و مدد می جویند  و ارزشها همچون عطری در فضای وررزشی همیشه پراکنده است یعنی فضای ورزش ما همیشه از عطر اسلام و قرآن و معنویت و نام علی آکنده است. در کنار این جنبه معنوی در ورزش ما جنبه دیگری نیز وجود دارد که مبارزه با ظلم و ظالم و طرفداری از مظلوم است

و این جزو ارزشها و اصول ثابت ورزش و ورزشکاران ما است.

دکتر بیرانوند افزود :بانک رفاه کارگران  به عنوان یک نهاد اجتماعی ،اقتصادی علاوه بر ارائه خدمات مطلوب به اقشار مختلف جامعه، در حوزه مسئولیت های اجتماعی نیز اقدامات مهمی انجام داده است که حمایت از ورزش و ورزشکاران کشور نیز از جمله این اقدامات است.
عضوهیات مدیره بانک رفاه کارگران افزود:بانک رفاه کارگران به عنوان بانکی اجتماعی، بر مشارکت در انجام طرح های ملی و مسئولیت های اجتماعی تأکید دارد و فعالیت در این حوزه عامل جهش و پیشرفت این بانک است که با تلاش مدیران و تمامی همکاران، تا کنون این مسئولیت ها به نحو مطلوب به انجام رسیده است.

وی افزود:بانک رفاه کارگران که در ایفای نقش مسئولیت اجتماعی ید طولایی داره وبا حمایت از برگزاری مسابقات لیگ های برترکشتی و هندبال ، حمایت از قهرمانان ومربیان ملی در کلیه رشته های ورزشی ،حمایت از تیم لیگ برتری فوتبال مس رفسنجان،حمایت از فدراسیون ورزش های کارگری  و…..نقش ارزنده خود درحمایت از ورزش قهرمانی به خوبی ایفاد کرده است .

دکتر بیرانوند عنوان کرد :رشته وزنه برداری بعنوان یک ورزش المپیکی  ومدال آور که در بسیاری از میادین بزرگ  آسیایی ،جهانی و المپیک با درخشش جوانان رشید وپر آوازه ایران زمین پرچم پر اتفتخار ومقدس جمهوری اسلامی ایران را در سکوهای بزرگ جهانی طنین انداز کرده وباعث غرورو افتخار ملی شده است باید مورد حمایت قرار گیرد و بانک رفاه کارگران بعنوان یک بانک که همیشه در مسئولیت های اجتماعی در سلامت محوری کشور با احداث مراکز بهداشتی ودرمانی در نقاط کمتر برخوردار،خرید آمبولانس و تجهیزات پزشکی برای مناطق محروم ،کمک به ساخت مدارس در نقاط پر استعداد ومحروم در سطح کشور همواره زبانزد خاص و عام بوده و به خود می بالیم که در مسئولیت های اجتماعی و حمایت از ورزش قهرمانی ،همگانی وکارگری زبانزد خاص عام بوده وپیش قدم هستیم .

دکتر بیرانوند در پایان افزود :بانک رفاه کارگران  به عنوان مسئولیت اجتماعی خود در برنامه راهبردی‌اش این مهم را قرار داده و توفیق حاصل شده که از ورزشکاران و فدراسیون های مدال آور ومستعدحمایت کند امیدواریم همیشه توفیق شامل حال ما شود تا بتوانیم در توسعه سلامتی و نشاط جامعه موثر باشیم.

حمایت بنگاه‌های اقتصادی کشور از ورزش که ارمغان شادابی و سلامتی است، در راستای مسئولیت اجتماعی آنها در حوزه ورزش تلقی شده و توانسته است به توسعه ورزش کمک کند.