جلسه وبینار بررسی آخرین وضعیت پروژه احداث محور الیگودرز به شهرستانهای خوانسار و‌ گلپایگان با مشارکت محمد خدابخشی،  نماینده مردم الیگودرز در مجلس،کرم الهی، مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان،کاظمی، مدیر عامل شرکت زیر ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور  و ایمان خسروی، فرماندار الیگودرز برگزار شد.

 به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی صدای منتقد،ابتدا نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی گفت : ردیف‌های ملی اخذ شده مشکل زیادی از راه‌های روستایی شهرستان الیگودرز را حل خواهد کرد نماینده الیگودرز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری های صورت گرفته در جهت اقناع وزارت راه و شهرسازی برای احداث این جاده، گفت: این محور ۴۰ میلیارد ریال اعتبار  ملی در قانون بودجه سال گذشته دارد که در پی تمدید مهلت تا پایان شهریور باید هزینه شود و قطعاً اجرای این محور نقش تاثیر گذاری در رونق گردشگری و اشتغال خواهد داشت.

خدابخشی:انتخاب پیمانکاران‌ ضعیف از جمله مشکلات و‌ موانع پروژه های شهرستان است/ پیمانکار دو طرح، استودیو تلویزیونی و برق رسانی به معادن شاقز انتخاب شدhttp://نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی گفت : ردیف‌های ملی اخذ شده مشکل زیادی از راه‌های روستایی شهرستان الیگودرز را حل خواهد کرد

وی با اشاره به تلاش نمایندگان کشور برای اخذ ردیف ملی جهت پروژه ها گفت: بطور طبیعی در هر استان هر از گاهی یک پروژه ملی تعریف می شود اما ما توانستیم در ۶ سال گذشته سه طرح حوزه راه شهرستان  را در ردیف ملی قرار دهیم که در نوع خود کم نظیر است.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس یازدهم با تشریح پیگیری ها برای تخصیص اعتبارات اظهار کرد: در اجرای پروژه ها مشکل اعتباری نداریم اما متاسفانه انتخاب پیمانکاران ناتوان و ضعیف به یک چالش اساسی مبدل شده است که با توجه به عمر کوتاه فصل عمرانی و برگشت اعتبارات، موجبات نارضایتی شهروندان را فراهم می کند که این موضوع را حتماً پیگیری نموده‌ و تاکید بر اصلاح این روال خواهیم داشت.

وی به انتخاب پیمانکار احداث استودیو تلویزیونی الیگودرز هم اشاره کرد و گفت: اعتبار اولیه این طرح ۶ میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان می باشد که تا پایان شهریور باید هزینه شود و قرار است ظرف مدت ۵ ماه این استودیو راه اندازی شود.

خدابخشی از انتخاب پیمانکار برق رسانی به معادن شاقز و معادن بادباد و پیگیری تکمیل فاضلاب شهر الیگودرز و‌ چمن سلطان نیز خبر داد و گفت: در روال معمول‌ کار اجرایی بر عهده دستگاههای اجرایی می باشد اما هنگامی که برغم مشکلات و‌ موانع ما پیگیری کرده و مجوزات و اعتبارات را دریافت‌ می کنیم مدیران اجرایی هم باید پای کار باشند تا این زحمات و تلاش ها هدر نرود.

کرم الهی: پروژه اتصال الیگودرز به گلپایگان و خوانسار ردیف ملی دارد

همچنین در این‌جلسه کرم الهی، مدیرکل راه و شهرسازی استان ضمن قدردانی از پیگیری های خدابخشی نماینده مردم الیگودرز در حوزه راه گفت: پروژه اتصال الیگودرز به گلپایگان و خوانسار مجوز ماده ۲۳ را دریافت نموده و از جمله معدود پروژه هایی است که اعتبار ملی دارد و دارای ردیف پایدار اعتباری است.

وی با اشاره به اینکه‌ اعتبار پروژه های ملی و استانی کاملاً مجزا است، در خصوص منافع پروژه های دارای اعتبار ملی برای لرستان، گفت: هر چقدر نمایندگان بتوانند در راستای اخذ مجوز و قرار گرفتن پروژه ها در ردیف ملی تلاش نمایند نه تنها از اعتبارات استانی کسر نمی شود بلکه‌ منافع بسیاری برای استان در پی دارد.

کرم الهی با اشاره به اینکه پروژه های راه که ردیف ملی دارند بعنوان یک‌ محور اصلی محسوب می شوند، افزود: در این راستا برای بهره مندی از نتایج مثبت باید بدنبال گرفتن ردیف ملی برای پروژه های بزرگ راهداری باشیم.

کاظمی: با توجه به تاکید نماینده الیگودرز، فرآیند واگذاری طرح به پیمانکار در کمترین زمان انجام خواهد شد

بر اساس این گزارش، کاظمی، مدیرعامل شرکت زیر ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور نیز با اشاره به اینکه‌ فراخوان مناقصه پروژه هفته آینده صورت می گیرد، افزود: با توجه به جلساتی که با نماینده الیگودرز داشته ایم فرایند مناقصه را کوتاه کرده ایم که در کمترین زمان به پیمانکار واگذار شود. همچنین  فدایی نسب، مشاوره طرح مذکور نیز با تشریح مشخصات فنی طرح گفت: نقطه آغاز این جاده در حوزه استحفاظی لرستان و از روستای  گندمینه‌ می باشد و تا سه راهی روستای هنده ادامه‌ خواهد داشت.

وی با اشاره به مسیر ۹۷ کیلومتری فعلی اظهار کرد: با احداث این جاده علاوه بر چشم انداز زیبای طبیعی منطقه طول مسیر ۲۶ کیلومتر کاهش خواهد یافت و تردد روزانه ۲ هزار خودرو برای ترافیک محور مذکور پیش بینی شده است اما یکی از نیازهای ضروری این طرح احداث کمربندی در روستای گندمینه است.

در پایان، ایمان خسروی، فرماندار الیگودرز هم با قدردانی از برگزاری جلسات وبینار که آگاهی از آخرین وضعیت پروژه ها را در پی دارد افزود: ما هم از عملکرد پیمانکاران پروژه ها راضی نیستیم و قطعاً نظارت را بیشتر خواهیم کرد./