فرهاد زیویار گفت: در بحث مبارزه با مواد مخدرهمه نهادها باید با هم همکاری بیشتری داشته باشند .

به   گزارش  پایگاه خبری و تحلیلی صدای منتقد؛  زیویار  در حاشیه  نشست تخصصی که  به منظور بزرگداشت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، جمعی از وزرا، استانداران سراسر کشور، دبیران و اعضای شورای مبارزه با مواد مخدر استانها به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شده بود ، اظهار کرد:  : مواد مخدر معضلی خانمانسوز است که در پس شکل گیری، تامین و توزیع آن شبکه سازمان یافته و گسترده ای از مافیا در سراسر دنیا فعالیت می کند.

او افزود: ساز و کار مبارزه با مواد مخدر در داخل کشور به دلیل موقعیت جغرافیایی و همسایگی با کشورهای توزیع‌کننده این مواد نسبت به سایر نقاط جهان متفاوت است و می توان گفت که جمهوری اسلامی ایران در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر دنیا حضور دارد .

استاندار لرستان  تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران تاکنون با تقدیم ۳۸۵۰ شهید والامقام در بحث مبارزه با سوداگران مواد مخدر، بیشترین هزینه ها را چه به لحاظ مادی و چه به لحاظ معنوی در این راه صرف کرده است .

او گفت: تمامی نهادهای نظامی، انتظامی، امنیتی، اجتماعی، موسسات خیریه و سایر دستگاه های مرتبط در بحث مبارزه با مواد مخدر حضور پررنگ دارند و لازم است به منظور مقابله با این معضل و کم کردن تبعات و خسارات ناشی از آن در جامعه همه نهادها با هم همکاری بیشتری داشته باشند .

زیویار عنوان کرد: در کنار تمامی اقدامات صورت گرفته، حضور موسسات و افراد نامی و اثرگذار مانند علما، روحانیون، هنرمندان، ورزشکاران، نخبگان، معلمان و اساتید می‌تواند نقش مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از اعتیاد و استفاده از مواد مخدر در جامعه ایفا کند .

با اشاره به تحت الشعاع قرار داشتن بسیاری از معضلات اجتماعی از مواد مخدر، تاکید کرد: گزارشات واصله از دبیرخانه ستاد مبارزه با مواد مخدر حکایت از توقف میزان مصرف مواد مخدر دارد که در نوع خود قابل تقدیر است و ضرورت دارد با انجام اقدامات پیشگیرانه، این روند سیر نزولی را در پیش گیرد تا از وقوع هر گونه خسارت ناشی از مواد مخدر جلوگیری شود .