مدرسه 9 کلاسه شهر پلدختر که هزینه آن توسط بانک پاسارگاد پرداخت شده و قرار بود با همین نام افتتاح شود مطابق درخواست  مدیر عامل بانک پاسارگاد کشور بنام حاج قاسم سلیمانی تغییر یافت.

به گزارش پایگاه خبری صدای منتقد، با حضور مسئولان استانی مدرسه 9 کلاسه شهید حاج قاسم سلیمانی پلدختر به بهره برداری رسید .

در این مراسم  رضوی رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان ضمن خیر مقدم به کلیه مدعوین و خیرین مدرسه ساز اظهار داشت : از ابتدای سالجاری تا کنون107 واحد آموزشی در قالب 321 کلاس درس با مشارکت خیرین مدرسه ساز ، احداث و تحویل دانش آموزان شده است و امیدواریم با همین روند در سالهای آتی هم  شاهد ساخت مدارس خوب و با کیفیت در استان باشیم تا ان شاالله هیچ دانش آموزی بدلیل نبود فضای مناسب آموزشی در تنگنا نباشد.

غفوری نژاد مدیر کل نوسازی مدارس لرستان نیز با اشاره به اهتمام بر رفع موانع تحصیلی دانش آموزان ، افزود : در سال1400 بطور میانگین هر روز 1 کلاس درس به سرانه آموزشی استان افزوده شده است .

وی با اشاره به سیل 1398 گفت : این حادثه دلخراش ، نقمتی بزرگ بود که با مشارکت خیرین به نعمت مبدل شد و یکی  از این خیرین ارجمند که در آغازین روزهای وقوع سیل علاوه بر تعهد در ساخت مدارس برای کاهش آلام مردم ، پای کار آمد و در بحث راهسازی ، کمکهای معیشتی و … تلاش نمود بانک پاسارگاد با مدیریت جهادی دکتر قاسمی بوده است ، ایشان  ساخت 24 مدرسه در قالب 80 کلاس درس در استان  لرستان را اجرایی کرده و کار مطالعه 2 واحد آموزشی دیگر را در دستور کار قرار داده است .

غفوری نژاد با اشاره به مدرسه 12 کلاسه منطقه 8 هکتاری پلدختر از مسئولین این شهرستان درخواست کرد ، مشکل پیش آمده در روند اجرای این واحد آموزشی را برطرف نمایند تا ادامه ساخت آن با سرعت مطلوب ادامه یابد.

در ادامه این مراسم ، حجت الاسلام و المسلمین موسوی امام جمعه پلدختر نیز اذعان داشت : مدرسه احداثی بانک پاسارگاد با بهترین شعار ممکن ( آنچه توانسته ایم ، لطف خدا بوده است ) افتتاح می شود و انصافا از جمله ماندگارترین بناهای آموزشی پلدختر و استان محسوب می شود .

وی در ادامه تصریح کرد : مردم پلدختر با داشتن روحیه انقلابی و ولایتمداری ، قدردان این کار بزرگ و عام المنفعه شما هستند .

دکتر سید حمید کاظمی نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی نیز بعنوان دیگر سخنران این مراسم اظهار داشت : پلدختر بدلیل سیل خسارات زیادی دید اما سیل خروشان کمک های مردم نوعدوست ایران اسلامی ، تالمات مردم را به حداقل رساند ، یکی از خیرین خوب که از سال 98 تا کنون یاری رسان مردم پلدختر بوده و هست ، بانک پاسارگاد به مدیریت دکتر قاسمی می باشد و ما مردم پلدختر قدردان لطف و محبت این عزیز و دیگر خیرین ارجمند هستیم .

کاظمی در ادامه افزود : با توجه به توسعه متوازن رشته های تحصیلی و تاکید بر مهارت آموزی دانش آموزان خواستار ایجاد یک هنرستان کشاورزی در شهر پلدختر و ساخت دو مدرسه در روستاهای کنار بلوط و باغ جایدر هستیم که ان شاالله نوسازی مدارس با مشارکت خیرین ارجمند مدرسه ساز این موضوع را در دستور کار خود قرار دهد .

دکتر قاسمی مدیر عامل بانک پاسارگاد بعنوان آخرین سخنران ، گفت : بانک پاسارگاد متعهد می شود آندسته از دانش آموزانی که در این مدرسه مشغول تحصیل هستند و خوب درس می خوانند را تا مقطع دکترا بورسیه نماید .

وی در ادامه افزود : ما مدیون شهدا ، امام شهدا ، اهل بیت علیهما سلام و والدین خود هستیم و برای ادای دین خود باید تلاش کنیم بعنوان یک فرد مسلمان معتقد در راه اعتلای دین اسلام ، مصحف شریف و آبادانی کشور از هیچ تلاشی فروگذار نکنیم .

قاسمی با اشاره به مشارکت در ساخت مدارس خاطرنشان کرد : کمک به ایجاد مدرسه برای بانک پاسارگاد هم مایه و منشا خیر و برکت شده است به نحویکه با شروع ساخت این مدارس توانستیم با صرفه جویی در بخشهای دیگر مثل تبلیغات ، موجبات ساخت 18 کتابخانه را در مناطق کم برخوردار کشور فراهم آوریم .