مدیرکل شیلات لرستان گفت: باوجود ۷۰۰ مزرعه پرورش ماهی در استان اما متأسفانه اتحادیهای قوی برای ساماندهی و صادرات محصولات آبزیان وجود ندارد.
به گزارش صدای منتقد؛ کیارش بیرانوند در نشست با آبزیپروران لرستان که در سالن همایش شیلات لرستان و با حضور رئیس اتحادیه ماهیان سردابی کشور برگزار شد، اظهار کرد: در این نشست در راستای ایجاد یک اتحادیه قوی و همبستگی میان فعالان این حوزه گرد هم آمدهایم.
وی گفت: هدف اصلی ما از این اقدام، تقویت همکاریها و ایجاد ساختاری منسجم برای توسعه صنعت آبزیپروری در استان است.
مدیرکل شیلات لرستان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۷۰۰ مزرعه پرورش ماهی در استان وجود دارد، گفت: اما متأسفانه تاکنون اتحادیهای قوی برای ساماندهی و صادرات محصولات آبزیان به سایر استانها و کشورهای دیگر وجود نداشته است.
بیرانوند، افزود: به همین دلیل، با حضور رئیس اتحادیه سردابی کشور، این اتحادیه تشکیل شد تا ظرفیتهای شیلات استان را فعالسازی کرده و بازارهای شیلاتی را راهاندازی کنیم.
وی بیان کرد: یکی از اولویتهای اصلی ما، ساماندهی مراکز تکثیر تخم چشمزده و کارخانههای تولید خوراک ماهی است تا بتوانیم صنایع پیشین و پسین این حوزه را به طور کامل فعال کنیم.
بیرانوند عنوان کرد: این اقدامات نهتنها باعث افزایش سرانه مصرف ماهی در استان خواهد شد، بلکه تأثیر مثبتی بر فروش و سوددهی مزارع پرورش ماهی نیز خواهد داشت.
نویسنده خبر:::

- سردبیر
اخبار پیشنهادی این نویسنده::
اجتماعیتیر 2, 1405شهرداران توجه ویژهای به مدیریت پسماند و نخالههای ساختمانی داشته باشند
اجتماعیتیر 2, 1405پورعلی: دانشگاهها با ارائه راهکارهای کاربردی، نقش مؤثرتری در حکمرانی ایفا کنند
اجتماعیخرداد 28, 1405پس از افزایش مطالبات مردمی؛ دستور استاندار برای رهاسازی آب سد ایوشان صادر شد
اخبار مهمخرداد 28, 1405یوسف خنجری؛ بازوی اجرایی توانمند برای موفقیت تیمهای ورزشی دانشگاه آزاد خرمآباد