مدیرکل استاندارد لرستان از الزام شهرداران شهرهای استان به استانداردسازی تجهیزات تفریحی و زمین های بازی خبر داد.
به گزارش صدای منتقد ، وحید والی زاده مرادی در جلسه کمیسیون ماده 42 استاندارد استان که با حضور دادستان مرکز استان، مدیر کل استاندارد، کارشناسان مرتبط، دبیر کمیسیون و دیگر اعضا در این اداره کل برگزار شد.
وی افزود: با عنایت به اهمیت استاندارد سازی تجهیزات تفریحی و زمین های بازی و با وجود تذکر مستمر در این خصوص به شهرداران شهرهای استان از سالیان گذشته و انجام چند مرحله بازرسی از وسایل بازی بوستان های شهرهای استان و ارسال جهت رفع نقص و عدم اقدام مناسب و همچنین عدم الزام و عدم نظارت بر استاندارد سازی وسایل بازی بهره برداران بخش خصوصی ، شهرداران محترم در مقام پاسخگو به کمیسیون فوق احضار شدند.
در ادامه این جلسه،داریوش شاهون وند دادستان مرکز استان با شاره به اینکه شهرداری ها موظفند، پس از عقد قرارداد با بخش خصوصی، در خصوص استانداردسازی وسایل بازی مکاتبات لازم با این اداره کل انجام دهند گفت: همچنین در زمان بهره برداری نیز کارشناسان استاندرد و شهرداری ها ، بازرسی مستمر خود را انجام دهند و در صورت مشاهده نواقص نسبت به پلمب این وسایل اقدام نمایند.
بر اساس ماده 40 قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد هر گاه کالا یا خدمات، با کیفیتی پایین تر از استاندارد عرضه شود موارد در کمیسیون ماده 42 طرح شده و نسبت به آن تصمیم گیری خواهد شد.
نویسنده خبر:::

- سردبیر
اخبار پیشنهادی این نویسنده::
اجتماعیتیر 2, 1405شهرداران توجه ویژهای به مدیریت پسماند و نخالههای ساختمانی داشته باشند
اجتماعیتیر 2, 1405پورعلی: دانشگاهها با ارائه راهکارهای کاربردی، نقش مؤثرتری در حکمرانی ایفا کنند
اجتماعیخرداد 28, 1405پس از افزایش مطالبات مردمی؛ دستور استاندار برای رهاسازی آب سد ایوشان صادر شد
اخبار مهمخرداد 28, 1405یوسف خنجری؛ بازوی اجرایی توانمند برای موفقیت تیمهای ورزشی دانشگاه آزاد خرمآباد