نماینده ولی فقیه دراستان لرستان و امام جمعه خرم آباد:

بانک توسعه تعاون در توانمندسازی کارجویان و ایجاد اشتغال پایدار نقش مؤثری را در کشور ایفا می‌نماید

سید احمد شاهرخی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه خرم‌آباد  میزبان دکتر محمدجعفر ایرانی عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون کشور و مدیریت شعب استان لرستان بود.

وی در ابتدای این دیدار بیان داشت: وحدت و یکپارچگی جامعه و دستیابی به هدف نهایی اعمال عبادی که همان حرکت در مسیر الهی به شمار می‌آید با تلاش در جهت ارتقاء فرهنگی و پیشرفت مادی- معنوی موجب افزایش روحیه نشاط و امیدواری مردم می‌شود.

شاهرخی گفت: استان دارای ظرفیت‌ها و مواهب طبیعی گوناگونی است که با بهره گیری از ظرفیت‌های موجود و با استفاده از نیروی انسانی متخصص و توانا در منطقه می‌تواند زمینه تحول همراه با جهش را فراهم نماید.

وی عنوان کرد: توجه به ظرفیت‌های ویژه در بخش کشاورزی و دامپروری در لرستان و ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی موجب ایجاد اشتغال پایدار در استان خواهد شد.

دکتر شاهرخی بیان کرد: انتظار می رود کلیه سرمایه های انسانی همتباری که دارای ظرفیت‌ ویژه ای هستند، جهت برون رفت استان از شرایط کنونی دست به کار شده و مساعد لرستان باشند.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: شاید ضعف مدیریتی در استان یا عدم بررسی کارشناسی در امور محوله، موجب عقب ماندگی این منطقه شده که همواره تاکید بر رفع و حل مسائل حاضر با استفاده از تمام ابزارهای موجود را داشته و دارم.

در ادامه دکتر محمد جعفر ایرانی عملکرد بانک در حوزه‌های مختلف از جمله پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج جوانان، پرداخت تسهیلات به معرفی شدگان از سوی نهادهای حمایتی، مشاغل خانگی، فرزندآوری، اشتغال پایدار روستایی، بند الف تبصره ۱۸ و سایر اقدامات انجام شده توسط شعب در استان لرستان را تشریح کرد.

عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون گفت: با توجه به اینکه حمایت از اقشار کم درآمد و ضعیف اقتصادی در صدر توجهات نماینده محترم ولی فقیه قرار گرفته است، بانک توسعه تعاون آمادگی لازم را دارد به این گروه از جامعه خدمت نماید.

جلسه با این جمله از دکتر ایرانی به پایان رسید: نهادینه کردن اصول دینی و شرعی در بانک توسعه تعاون به مردمی سازی اقتصاد کمک نموده و بخشی از نتایج مثبت را در مناطق محروم با پرداخت تسهیلات حمایتی رقم‌زده است.

سجادجوانمرد _خبرنگار