سرمربی تیم اسکی جمهوری اسلامی گفت: استان لرستان و خاصه شهرستان الیگودرز به دلیل ظرفیت خوب جغرافیایی می‌تواند قطب اسکی روی روی برف در کشور باشد.

به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی صدای منتقد،محمدتقی شمشکی سرمربی تیم اسکی جمهوری اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار صدای منتقد با ابراز رضایت از پیست اسکی تمندر گفت: این پیست باکیفیت و زیبا بوده و ازنظر امکانات و موقعیت بسیار عالی است و هیئت اسکی استان لرستان و شهرستان الیگودرز نیز تمام امکانات لازم را فراهم کرده بودند.

شمشکی با ابراز رضایت از برگزاری مسابقات، افزود: پیست تمندر الیگودرز وسعت بسیار خوبی دارد و به‌راحتی توانستیم مانور خوبی بدهیم و پیست را به‌صورت استاندارد در فدراسیون جهانی ثبت کنیم.

وی با اشاره به محیط عالی و قهرمان‌پرور الیگودرز، عنوان کرد: در این شهرستان می‌توانیم قهرمانان خوبی را در آینده درزمینهٔ اسکی داشته باشیم.

پیست اسکی بین‌المللی تمندر الیگودرز یکی از مهم‌ترین طرح‌های گردشگری و ورزش‌های زمستانی است که در صورت توجه و تجهیز به امکانات موردنیاز می‌تواند یکی از بهترین پیست‌های اسکی بین‌المللی در سطح جهانی باشد.

 

الیگودرز در دامنه کوهستانی شرق استان لرستان قرار دارد و با آب‌وهوایی سرد در زمستان، مطلوب و معتدل در بهار و تابستان ازجمله شهرهای مرتفع و سردسیر ایران است؛ از شمال به شهرستان خمین، محلات و اراک و از جنوب به دزفول، کوهرنگ و فریدون‌شهر و از شرق با داران،‌ گلپایگان و خوانسار همسایه است و از غرب به دورود، ازنا، شازند، بروجرد و خرم‌آباد راه دارد.

ازکان نماینده فدراسیون جهانی اسکی هم با اشاره به موقعیت بسیار خوب پیست اسکی تمندر الیگودرز و بالا بودن سطح مسابقات در گفت‌وگو با صدای منتقدبر سرمایه‌گذاری بیشتر برای توسعه پیست تمندر تأکید کرد.

وی افزود: ما اینجا برف خوبی داریم و منطقه تمندر الیگودرز از مناطق خوبی است، اما نیاز به حمایت بودجه‌ای دارد و تمام این حمایت‌ها لازم است که از سوی دولت ایران و استانداری لرستان اتفاق بیفتند.

ازکان عنوان کرد: نیاز به آموزش و تعلیم از طریق فدراسیون اسکی در این زمینه وجود دارد و وسایلی که برای برگزاری مسابقات بین‌المللی برای این پیست لازم است نیز باید تأمین شود.

وی افزود: پیست تمندر الیگودرز استانداردهای لازم را دارد، اما لازم است که تجهیزات و نیروی انسانی موردنیاز آن فراهم شود تا شاهد برگزاری مسابقات بین‌المللی در این پیست باشیم.

نماینده فدراسیون جهانی اسکی با اشاره به لزوم حمایت‌های مالی از فدراسیون اسکی ایران، عنوان کرد: توقع بنده این بود که وقتی منطقه به این زیبایی و خوبی وجود دارد، شرکت‌کنندگان بیشتری در این مسابقات حضور یابند.

این پیست در روستای فرسش با آب‌وهوای سرد و برفی واقع در 45 کیلومتری شهر الیگودرز احداث‌شده و چنانچه تجهیزات مورد نیاز آن فراهم شود می‌تواند علاوه بر توسعه اشتغال در الیگودرز به قطب رشته‌های زمستانی نیز تبدیل‌شده و رونق صنعت گردشگری را در این شهرستان به‌دنبال داشته باشد.