مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: احداث دو باب مخزن ۵۰۰۰ متر مکعبی در شهر خرم‌آباد به اتمام رسیده و عملیات اجرایی یک باب دیگر نیز شروع شده است.

 به گزارش صدای منتقد،حمیدرضا کرموند، در جلسه با مدیر دفتر نظارت بر بهبود و روش های بهره برداری آب شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور که با موضوع آخرین وضعیت آبدهی چاه‌ها و چشمه‌های شهر خرم‌آباد و سایر منابع تأمین آب شرب استان برگزار شد، اظهار کرد: احداث دو باب مخزن ۵۰۰۰ متر مکعبی در شهر خرم‌آباد به اتمام رسیده است.

وی ادامه داد: همچنین عملیات اجرایی یک باب مخزن ۵۰۰۰ متر مکعبی در شهر خرم‌آباد شروع شده است.

کرم‌وند گفت: یکی دیگر از مشکلات ما هدر رفت آب از شبکه فرسوده آب شهری است، البته طی چند سال گذشته با اصلاح خطوط انتقال آب شهر خرم‌آباد در حدود ۱۸۰ الی۲۰۰ لیتر آب به منابع اضافه شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان اضافه کرد: در تابستانی که پشت سر گذاشتیم با بازسازی چاه‌ها، نشت‌یابی و رفع نشت‌یابی شبکه انتقال آب، هوشمندسازی شبکه آب در حدود ۶۰ لیتر بر ثانیه در هدر رفت آب صرفه‌جویی شده است.

وی عنوان کرد: زمانی شهر خرم‌آباد با چشمه و سراب‌های متنوع معروف بوده ولی امروز باید فقط به دنبال آب پایدار باشیم.

در ادامه علیرضا طباطبایی، مدیر دفتر نظارت بر بهبود و روش‌های بهره‌برداری آب شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور پس از جمع‌آوری آمار و اطلاعات منابع آبی لرستان و قول همکاری جهت دریافت اعتبار مورد نیاز، گفت: ما باید برای دریافت اعتبار لازم و به موقع آمار و اطلاعات دقیق و صحیحی را از منابع آبی استان به سازمان برنامه‌ریزی ارائه دهیم.

لازم به ذکر است که در راستای رفع کمبود قسمتی از آب شرب شهر خرم‌آباد مقرر شد که تا پایان آذر ماه سال جاری شرکت آب و فاضلاب لرستان نسبت به حفر و تجهیز ۱۰ حلقه چاه آب در نقاط مختلف شهر اقدام کند.