ضریب نفوذ گازرسانی شهری و روستایی 98/5 درصد است و با توجه به همین میزان ضریب نفوذ، لرستان یکی از استانهای سبز در کشور است.

به گزارش صدای منتقد ، کرم گودرزی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: بیشترین مصرف گاز در لرستان با 61 درصد در بخش خانگی است و 39 درصد مصرف گاز در حوزه صنعت است و این در حالی است که با راه اندازی نیروگاه خرم آباد، استفاده از گاز در بخش صنعت در لرستان افزایش یافته است

مدیرعامل شرکت گاز لرستان اظهار کرد: با اشاره به پروژه های شرکت گاز استان در هفته دولت؛ عنوان کرد: 127 طرح گازرسانی روستایی و شهرک های صنعتی، همزمان با هفته دولت در این استان بهره برداری می شود

وی ادامه داد: در این راستا طرح گازرسانی به پنج شهرک صنعتی اشترینان، چمن سلطان الیگودرز، سراب غضنفر نورآباد، زانوگه کوهدشت و شهرک صنعتی دورود 2 بهره برداری خواهد شد تا به مناسبت گرامیداشت هفته دولت سال 1401، پرونده گازرسانی به شهرک های صنعتی استان بسته شود.

گودرزی اظهار کرد: با گازرسانی به این تعداد شهرک صنعتی، 190 هزار متر مکعب ظرفیت و زیرساخت گازرسانی ایجاد شده است.

مدیرعامل شرکت گاز لرستان گفت: علاوه بر این طرح های گازرسانی به 61 روستا و 66 واحد تولیدی و صنعتی در استان نیز تکمیل شده است و همزمان با هفته دولت افتتاح می شوند.

وی تصریح کرد: برای بهره برداری از این طرح ها، 134 میلیارد تومان اعتبار صرف شده است.

مدیرعامل شرکت گاز لرستان اظهار کرد: مصوبات سفر ریاست جمهوری به لرستان در حوزه گاز اجرایی شده اند و در هفته دولت با گازرسانی به 5 شهرک صنعتی، 190 هزار متر مکعب زیرساخت گاز در استان ایجاد شده است.

وی گفت: در سفر ریاست جمهور به استان 5 مصوبه برای شرکت گاز به تصویب رسید که در این راستا مصوبات اجرایی و یا در حال انجام هستند.

کرم گودرزی در مراسم تجلیل از خبرنگاران، بیان کرد: یکی از مصوبات مهم یازدهمین سفر استانی ریاست جمهوری به لرستان، گازرسانی به 113 روستا بود که با تلاش همکاران گازرسانی به 122 روستا صورت گرفت.

وی ادامه داد: گازرسانی به شول آباد الیگودرز نیز یکی دیگر از مصوبات بود که با پیمانکار جدید قراردادی منعقد شده است و تجهیز کارگاه صورت گرفته است.

گودرزی تصریح کرد: گازرسانی به محور بزنوید الیگودرز نیز یکی دیگر از مصوبات بود که در این راستا کار گازرسانی به 12 روستا در فاز اول عملیاتی شده است و برای مابقی نیز پیمانکار انتخاب و در هفته دولت کلنگ زنی می شود و عملیات اجرایی آغاز می گردد.

مدیرعامل شرکت گاز لرستان گفت: در راستای سفر ریاست جمهوری ، تفاهم نامه ای فی مابین شرکت گاز لرستان، بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی استان به امضا رسید و مقرر شد بیش از 800 خانه متعلق به مددجویان این دو نهاد حمایتی در سراسر استان در سالجاری و در سقف بودجه تعهد شده گازکشی شود.

وی ادامه داد: آخرین مصوبه گازرسانی به آهک هیدراته پلدختر بود که با پیگیری های صورت گرفته ؛ سهم مصوبات سفر ریاست جمهوری تخصیص پیدا کرد و به موجب آن قراردادی فی مابین شرکت گاز استان و آهک هیدراته منعقد شد تا کار گازرسانی انجام شود.

گودرزی در بخش دیگری از صحبت هایش به میزان طلب شرکت گاز استان از مشترکین اشاره کرد و افزود: این شرکت 308 میلیارد تومان از مشترکین خانگی، صنعتی، تجاری و کشاورزی طلب دارد.

وی ادامه داد: عمده مطالبات به حوزه صنعت مربوط می شود و به دلیل مباحث تولید، اشتغال، کارآفرینی و… با صنایع مدارا می کنیم.

رضا میرزایی