ر.
شاید بیش از 70 درصد کارهایی که اغلب نمایندگان مجلس به عنوان عملکرد خود گزارش میکنند و انجام میدهند در واقع انجام کارهای روزمره و وظیفه قانونی مدیران و مسئولان شهری است که برای انجام آنها حقوق میگیرند.
سوال اساسی اینجاست که آیا اگر نمایندگان مجلس کارهای اداری شهرشان را پیگیری نکنند؛ ادارات شهر تعطیل میگردند و همه بیکار میشوند ؟!؟ قطعا خیر. متاسفانه اغلب نمایندگان مجلس در گزارش های عملکرد خود بیان نمیکنند که چقدر در رأی گیریهای مجلس؛ در سوال از وزراء و مدیران جامعه؛ در ارائه بهترین طرح ها و روشهای حکمرانی مطلوب؛ در کنترل و نظارتهای قانونی که در اختیار دارند و … مشارکت و حضور عالمانه؛ عاقلانه و فعالانه ای داشته اند؟
اینکه نمایندگان دنبال آسفالت و آنتن دهی موبایل و تهیه زمین چمن مصنوعی و… برای شهر و روستا باشند دقیقا دخالت مستقیم و غیر مستقیم در انجام وظایف قانونی ادارات و سازمانهاست چرا که مسئولان هر شهر بابت طرحها و پروژه های مورد نیاز بودجه سالانه میگیرند که آنها را تمام و کمال انجام دهند حالا این وسط نماینده مجلس واقعا چرا باید دخالت های ریز و درشت داشته باشد. خود مردم نباید اجازه دهند که استقلال مدیران و عملکرد مسئولان شهری زیر سوال برود. مردم نباید سطح نمایندگان مجلس را آنقدر پایین بیاورند که نماینده برای محبوبیت و رأی آوردن بعضا مجبور میشوند کارهای بسیار ساده انجام دهند. کار نماینده قانونگذاری خوب و مفید؛ کنترل و نظارت مؤثر و مفید و استیضاح است که باید بدقت و ظرافت انجام شود. برای آنکه مجلس در رأس امور باشد باید انتخاب ما و حرکت ما بر مدار عقلانیت باشد چرا که اگر امورات کلی کشور با تعقل و دانایی و تدبیر نمایندگان مجلس سر و سامان داشته باشد قطعا آنتن موبایل و زمین چمن مصنوعی و آسفالت و… بخودی خود انجام میشود و نیازی به دخالت نمایندگان مجلس نیست.
والعاقبه للمتقین.
حسن خسروی.
نویسنده خبر:::

- سردبیر
اخبار پیشنهادی این نویسنده::
اجتماعیتیر 2, 1405شهرداران توجه ویژهای به مدیریت پسماند و نخالههای ساختمانی داشته باشند
اجتماعیتیر 2, 1405پورعلی: دانشگاهها با ارائه راهکارهای کاربردی، نقش مؤثرتری در حکمرانی ایفا کنند
اجتماعیخرداد 28, 1405پس از افزایش مطالبات مردمی؛ دستور استاندار برای رهاسازی آب سد ایوشان صادر شد
اخبار مهمخرداد 28, 1405یوسف خنجری؛ بازوی اجرایی توانمند برای موفقیت تیمهای ورزشی دانشگاه آزاد خرمآباد