پرداخت بیش از ۷۵ میلیارد تومان به بیماران خاص و صعب العلاج در لرستان/ نشاندار شدن ۴۴ هزار بیمار
مدیرکل بیمه سلامت استان لرستان از پرداخت بیش از ۷۵ میلیارد تومان به بیماران خاص و صعب العلاج در استان از پرداخت بیش از ۷۵ میلیارد تومان به بیماران خاص و صعب العلاج در لرستان و نشاندار شدن ۴۴ هزار بیمارخبر داد. به گزارش صدای منتقد؛دکتر محسن اسدبیگی، در هفتمین جلسه کارگروه استانی صندوق بیماریهای خاص […]

مدیرکل بیمه سلامت استان لرستان از پرداخت بیش از ۷۵ میلیارد تومان به بیماران خاص و صعب العلاج در استان از پرداخت بیش از ۷۵ میلیارد تومان به بیماران خاص و صعب العلاج در لرستان و نشاندار شدن ۴۴ هزار بیمارخبر داد.
به گزارش صدای منتقد؛دکتر محسن اسدبیگی، در هفتمین جلسه کارگروه استانی صندوق بیماریهای خاص و صعبالعلاج که با حضور دکتر سیف سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی، سازمانهای بیمهگر و کارشناسان حوزه سلامت برگزار شد، گفت:از ابتدای اجرای طرح حمایت از بیماران خاص و صعبالعلاج در استان لرستان تاکنون، ۷ جلسه کارگروه استانی و ۹۴ جلسه کمیته استانی برگزار شده که این جلسات نقش مؤثری در بررسی روند ارائه خدمات، رفع چالشها و تسهیل در فرآیند تشکیل و رسیدگی به پروندههای بیماران داشتهاند.
وی افزود: هدف اصلی این صندوق، کاهش هزینههای شخصی درمان بیماران خاص و صعبالعلاج و حمایت از دسترسی به خدمات و کالاهای سلامتمحور برای این گروه از بیماران است.
مدیرکل بیمه سلامت لرستان با اشاره به تنوع بیماریهای تحت پوشش اظهار داشت: در حال حاضر، ۱۴۷ بیماری خاص و صعبالعلاج تحت پوشش صندوق قرار گرفتهاند که از این تعداد، ۸۱ بیماری دارای بسته خدمتی مشخص هستند و ۶۶ بیماری فاقد بسته خدمتی میباشند.
اسدبیگی در ادامه بیان کرد: در استان لرستان تاکنون ۴۴ هزار و ۳۴۰ بیمار نشاندار شدهاند و خدمات لازم را دریافت میکنند.
وی با اشاره به پرداختهای انجامشده در قالب حمایت مالی از این بیماران گفت:از ابتدای اجرای طرح تا امروز، ۷۵ میلیارد و ۶۶۱ میلیون تومان برای خدمات به بیماران خاص و صعبالعلاج پرداخت شده که شامل: مبلغ ۲۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان برای خدمات سرپایی،۱۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در حوزه بستری و ۳۵ میلیارد و ۸۴۰ میلیون تومان در قالب تشکیل و بررسی پروندههای حمایتی بوده است.
دکتر اسدبیگی در پایان با تأکید بر تداوم جلسات کارگروه و کمیتههای تخصصی، بر لزوم همافزایی همه دستگاههای مرتبط برای ارتقای کیفیت خدمات و افزایش رضایتمندی بیماران و خانوادههای آنان تأکید کرد.
خبرنگار:رضا میرزایی