رئیس گروه فرهنگی،مطبوعات و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت:اداراتی که به صورت مستقیم و بدون هماهنگی ارشاد اسلامی اقدام به توزیع آگهی کنند به بازرسی استان معرفی خواهند شد

به گزارش صدای منتقد ازلرستان، احمد کاظمی در جمع خبرنگاران،در خصوص ساماندهی آگهی‌های دولتی و ثبتی در لرستان، اظهار کرد:در راستای ساماندهی این آگهی‌های با متخلفین برخورد قانونی می‌شود و همه ادارات موظف هستند آگهی‌های دولتی را از طریق ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی توزیع کنند.

وی افزود:اداراتی که بصورت مستقیم و بدون هماهنگی ارشاد اسلامی اقدام به توزیع آگهی کنند به بازرسی استان معرفی خواهند شد.

️رئیس گروه فرهنگی، مطبوعات و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به برخورد با نشریات متخلف،گفت: نشریاتی هم که آگهی‌های دولتی را بدون هماهنگی ارشاد اسلامی منتشر نمایند از چرخه توزیع آگهی‌های دولتی به مدت شش ماه خارج خواهند شد.

کاظمی در مورد تخلفات اداره کل ثبت اسناد در حوزه توزیع آگهی های ثبتی نیز تصریح کرد:هیچ کدام از نشریات نباید آگهی های ثبتی را به صورت تجمیعی چاپ کنند و در صورت مشاهده از حمایت‌های اداره کل ارشاد خارج شده و آگهی های دولتی آنها قطع خواهد شد در این خصوص با روسای ادارات ارشاد شهرستانها نیز مکاتبه شده است.

رئیس گروه فرهنگی، مطبوعات و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان عنوان کرد: اداره ثبت اسناد و املاک لرستان بصورت غیر قانونی آگهی های ماده ۳ را تجمیع کرده و به بخش خصوصی واگذار کرده است و ثبت اسناد باید بصورت مستقیم آگهی ها را به ارشاد اسلامی بدهد و این کار باعث می‌شود هزینه آگهی های ثبتی در سبد رسانه ها کاهش پیدا کند و دلیل اصرار ثبت به این عمل غیر قانونی مشخص نیست.

کاظمی در خصوص آگهی های تجمیعی دولتی نیز گفت:متاسفانه برخی از دستگاه های دولتی چند پروژه را در قالب یک آگهی،تجمیع کرده و چاپ می‌کنند که این امر خلاف قانون بوده و ادارات دولتی برای هر پیمان باید آگهی جداگانه منتشر نمایند.

 

 

خبرنگار: سجادجوانمرد