شاپورخواست، جزئیات کشف بقایای اسکلت 15 ساله در خرم‌آباد، هم‌زمان با سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به لرستان را بررسی کرده است. موضوعی که القاب «مهندس»، «سلطان وعده‌ها» و «مدیرکل وعده‌های بی‌حاصل» را با منصور احمدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، پیوند می‌دهد.

به گزارش  صدای منتقد به نقل ازشاپورخواست، هم‌زمان با سفر وزیر ارشاد به لرستان، بقایای اسکلت ۱۵ ساله یک ساختمان «تالار مرکزی خرم‌آباد» در مرکز استان کشف شد.

خبر سفر محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به لرستان، موجی از خوشحالی برای اهالی فرهنگ و هنر و رسانه استان به همراه داشت اما، مهندسی سفر مقام عالی وزارت از سوی منصور احمدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان باعث شد تا نه تنها صدای فعالان این حوزه شنیده نشود، بلکه حیثیت لرستان بیدار، دست‌خوش برنامه‌ریزی نادرست وی شود.

درگیری لفظی ۲ نماینده مردم بروجرد و اشترینان در حضور وزیر ارشاد

از دعوای عباس گودرزی و فاطمه مقصودی دو نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی بر سر رونمایی از یک جلد کتاب در حضور وزیر ارشاد که منجر به خروج محمدمهدی اسماعیلی از جلسه شد گرفته، تا عدم برنامه‌ریزی برای بیان دغدغه‌ها توسط اهالی فرهنگ و هنر در جلسه شورای اداری و شورای فرهنگ عمومی لرستان، و از نحوه اعزام خبرنگاران به کوهدشت تا نشان دادن ظرفیت‌های عظیم فرهنگی و هنری این سرزمین هنرپرور، تنها بخشی از بی برنامگی منصور احمدی بود تا وزیر ارشاد، لرستان را بدون شنیدن برنامه‌ها و نگرانی‌های فرهنگی و هنری صاحبان این امر، به مقصد همدان ترک کند.

عدم برنامه‌ریزی صحیح به مدیرکل ارشاد لرستان گوشزد شده بود

ذکر این نکته به‌جا است که نگارنده، در جلسه هم‌اندیشی سفر محمدمهدی اسماعیلی به لرستان، در تذکری آشکار، عدم برنامه‌ریزی سفر و مدت زمان محدود چند ساعته حضور وزیر محترم در این سامان را نه تنها پرحاصل، بلکه بی‌نتیجه مطلوب ارزیابی کردم و معتقد بوده و هستم که طی چند ساعت، نه موسیقی لرستان عرض اندام خواهد کرد، نه برنامه‌های قرآنی، نه ورشوسازی نه معرفی مشاهیر و نه دیگر داشته‌ها و جاذبه‌های فرهنگی و هنری مرتبط و غیر مرتبط با دستگاه فرهنگ و هنر کشور، موضوعی که از سوی منصور احمدی نادیده انگاشته شد تا در محضر عموم مردم و خاصه هنرمندان، وزیر ارشاد باعث و بانی این بی‌برنامگی‌ها جلوه داده شود در حالی که مقصر اصلی، سلطان وعده‌ها مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، جناب منصور احمدی بود.

از تالار مرکزی خرم‌آباد تنها اسکلتی بر جای مانده است !

باری، از کرامات برنامه‌ریزی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در این سفر، کشف اسکلت ساختمان موسوم به «تالار مرکزی خرم‌آباد» بود که به دلیل عدم برنامه‌ریزی زمانی صحیح، وزیر محترم به جهت حضور در جلسه شورای اداری و شورای فرهنگ عمومی، امکان حضور نیافت و اسماعیلی مجبور شد تا سیدمحمود اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع خود را «بدون حضور منصور احمدی !!!» به این مکان نسبتاً تاریخی برای مردم و اهالی فرهنگ و هنر لرستان گسیل دارد.

ساختمانی که زمین آن از سال ۱۳۸۷ کلنگ‌ احداث خورد و تا به امروز فقط اسکلت ۱۵ ساله آن به اهل و مشتاقان فرهنگ و هنر رسیده است. موضوعی که سلطان وعده‌های بی‌حاصل «منصور احمدی»، پیشرفت آن را ۳۰ درصدی توصیف می‌کند اما اسکلت موجود نشان می‌دهد که تالار مومیایی مرکزی خرم‌آباد تا پایان دولت سیزدهم نیز در خواب خواهد ماند.

برکناری منصور احمدی، خواست اهالی فرهنگ و هنر و رسانه لرستان است

به هر روی، اصحاب فرهنگ و هنر رسانه لرستان در اقدامی آشکار، پیش از سفر آتی رئیس جمهور محترم به لرستان، با امضای طوماری مستند به کاستی‌ها و موانع خودساخته «مهندس» منصور احمدی برای «مهندسی» امورات جاری و اولیه این اداره کل، مراتب اعتراض را کتباً به محضر رئیس دولت تقدیم خواهند کرد تا با انتصاب احدی از جنس فرهنگ و رسانه و هنر، شاهد وحدت در میان اعضای این خانواده بزرگ باشیم.

انتهای پیام/ امین ساکی