اجتماعی » لرستان » ورزشی لرستان
کد خبر : 7190
یکشنبه - ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۵

مدیرکل ورزش وجوانان : کلاس بوکس لرستان بالا است / بوکس لرستان دارای یک پیشینه غنی و پرافتخار است

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان گفت: ظرفیت های ورزش بوکس در این استان بالا است و قابلیت برگزاری مسابقات سراسری و اردوهای ملی را دارد. به گزارش صدای منتقد، سید آرش قیاسیان با اشاره به برگزاری مسابقات بوکس قهرمانی جوانان کشور در خرم آباد اظهار کرد: این رشته ورزشی دارای پیشینه پرافتخاری در استان است […]

مدیرکل ورزش وجوانان : کلاس بوکس لرستان بالا است / بوکس لرستان دارای یک پیشینه غنی و پرافتخار است

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان گفت: ظرفیت های ورزش بوکس در این استان بالا است و قابلیت برگزاری مسابقات سراسری و اردوهای ملی را دارد.

به گزارش صدای منتقد، سید آرش قیاسیان با اشاره به برگزاری مسابقات بوکس قهرمانی جوانان کشور در خرم آباد اظهار کرد: این رشته ورزشی دارای پیشینه پرافتخاری در استان است و از دهه ۴۰ تاکنون این علاقه مندی بین ورزشکاران استان وجود دارد.

وی با اشاره به قهرمانی بوکسورهای لرستان در میادین ملی و بین المللی تصریح کرد: میزبانی خرم آباد از مسابقات بوکس قهرمانی کشور حاصل همکاری بین بخشی در لرستان است و از تمامی ظرفیت های موجود برای برگزاری یک میزبانی شایسته استفاده می شود.

قیاسیان با بیان اینکه پوشش ساختاری بوکس در تمامی شهرستان های استان ضروری است ادامه داد: توجه به رشته ورزشی بوکس موجب توسعه و انگیزه ورزشکاران لرستانی خواهد شد و باتوجه به ظرفیت‌های بالای خرم آباد، مرکز استان می تواند پایلوت اردوهای سنگین بوکس کشور شود.

وی با تاکید بر لزوم ورود بخش خصوصی و حمایت از بوکس لرستان گفت: در گذشته از ظرفیت پلیمر خلیج فارس برای حمایت از این رشته ورزشی استفاده شد اما حضور مداوم و توجه بیشتر به بوکس موجب توسعه و انگیزه ورزشکاران می شود.

قیاسیان بر لزوم توجه بیشتر هیات بوکس استان نسبت به توسعه پوشش بیمه ای، برگزاری جلسات متعدد و اردوها در سطح شهرستان ها تاکید کرد و اظهار داشت: سی و دومین مسابقات بوکس قهرمانی جوانان کشور، یادواره کنگره ۶ هزار و ۵۴۴ شهید لرستان باحضور ۳۲ استان و ۵۰۰ بوکسور رده جوانان از ۲۲ اسفندماه به مدت چهار روز در سالن شهید چاغروند خرم آباد برگزار می شود.

به گفته وی در پایان این رقابت ها ۱۳ وزن جهت انتخابی تیم ملی اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا در قزاقستان معرفی می شوند.