نایب رئیس هیات اسکواش لرستان از اعزام مربیان منتخب هیات اسکواش لرستان به دوره تربیت مربیان فرهنگی در قم خبر داد.

به گزارش صدای منتقد ،مریم نصرالهی در گفت‌وگو با خبرنگار صدای منتقد اظهار داشت: مرحله تکمیلی دوره تربیت مربیان فرهنگی  پنجشنبه و جمعه مورخ ۲۱ و ۲۲ اردیبهشت ماه، به میزبانی اداره کل ورزش و جوانان استان قم برگزار شد که این دوره با حضور مربیان فرهنگی استان‌های اصفهان، البرز، مرکزی، قم، لرستان و یزد که هیات اسکواش استان با دو سهمیه بنام های مریم نصرالهی و مریم عزیزی در این دوره حضور موفقی داشت.

نایب رئیس هیات اسکواش لرستان با اشاره به توجه ویژه هیات اسکواش استان به مقوله مباحث فرهنگی از منصور داودی نژاد رئیس این هیات که همواره در توجه ویژه به امور فرهنگی در کنار مقوله ورزش قدر دانی کرد.

وی افزود: این دوره با حمایت معاونت امور فرهنگی و توسعه ورزش همگانی و دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان و همت امور فرهنگی و تربیتی اداره کل ورزش و جوانان استان قم با حضور ۲۰۰ مربی در رشته های مختلف از این 6 استان در دانشگاه آزاد اسلامی قم برگزار و هیات های ورزشی لرستان هم در این دوره حضور پررنگی وقابل قبولی داشتند.

نصرالهی افزود: عناوین برنامه‌های دوره تربیت مربی فرهنگی در ۴ فصل شامل روانشناسی ورزشی، شاخص‌های اخلاقی در ورزش، سواد رسانه‌ای و سبک‌های آموزشی پیش بینی شده که این مباحث در کارگاه های آموزشی توسط اساتید مجرب ارائه شد.

یادآوری می شود؛ دوره تربیت مربیان فرهنگی که با هدف ارتقای بعد فرهنگی در ورزش کشور در حال انجام است ؛ اسفندماه سال گذشته در اراک با حضور بیش از یکصد مربی برگزار و منتخبین اعلام شده از سوی وزارت ورزش به این دوره تکمیلی اعزام شدند.

این دوره ها شامل ۳ مرحله مقدماتی، تکمیلی و تخصصی است که مرحله مقدماتی آن به صورت استانی برگزار شد و مرحله تکمیلی به صورت  مرحله تخصصی به صورت متمرکز و در استان خراسان رضوی برگزار خواهد شد.