مدیرعامل بانک رفاه کارگران گفت: بانک رفاه یکی از بانک‌های پیشرو در حوزه انتشار اوراق گواهی اعتبار مولد (گام) در سیستم بانکی کشور بوده است و سهم تسهیلات پرداختی به واحدهای تولیدی نسبت به کل تسهیلات افزایش قابل توجهی داشته است و این روند نیز در سال جاری پیگیری خواهد شد.

به گزارش صدای منتقد ،اسماعیل للـه‌گانی، مدیرعامل بانک رفاه کارگران در حاشیه بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران به خبرنگار برنا گفت: با توجه تاکیدات مقام معظم رهبری در مهار تورم، رشد تولید یکی از مهم ترین اهداف بانک رفاه برای حضور در این نمایشگاه توانمندسازی و تامین مالی بنگاه های اقتصادی و واحدهای تولیدی است.

وی ادامه داد: بانک‌ها با ابزارهایی که در اختیار دارند می توانند در کنترل تورم و رشد تولید نقش تاثیرگذاری داشته باشند و بانک رفاه نیز در این راستا با برنامه ریزی‌هایی که انجام داده است در جهت کنترل حجم نقدینگی به جای افزایش پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان از ابزار تعهد پرداخت بانکی استفاده خواهد کرد که واحدهای تولیدی نیز شرایط مناسب تری برای افزایش ظرفیت تولید داشته باشند.

وی تاکید کرد: بانک رفاه برنامه‌های خود را برای حمایت از تولیدکنندگان و رشد تولید به جد پیگیری خواهد کرد و با حمایت سیستم بانکی امکان رشد کیفی و کمی تولیدات کشور محقق خواهد شد وامکان افزایش صادرت نیز امکان پذیر خواهد بود.

للـه‌گانی گفت: صادرات نقش مهمی در ارز‌آوری و در نتیجه افزایش سرمایه‌گذاری، رشد تولید و رونق اقتصادی کشور خواهد داشت. در این راستا بانک رفاه کارگران همراه با شرکت‌های زیرمجموعه با حضور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران برنامه‌ها و ابزارهای خود را در جهت حمایت از واحدهای تولید و افزایش صادرات معرفی کرده است.

مدیرعامل بانک رفاه کارگران در خصوص تامین مالی واحدهای مولد اقتصادی اظهار داشت: بانک رفاه یکی از بانک‌های پیشرو در حوزه انتشار اوراق گواهی اعتبار مولد (گام) در سیستم بانکی کشور بوده و سهم تسهیلات پرداختی به واحدهای تولیدی نسبت به کل تسهیلات پرداختی این بانک افزایش قابل توجهی داشته است و این روند نیز در سال جاری پیگیری خواهد شد.

وی ادامه داد: بانک رفاه در حال طراحی ابزارهای اختصاصی بانکی جدیدی است که هر شرکت یا پروژه بر اساس شرایط خاص خود بتواند از حمایت های سیستم بانکی بهرمند شود.

للـه‌گانی در خصوص میزان پرداخت تسهیلات خرد بانک رفاه گفت: در سال گذشته حدود 717 هزار نفر از بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین‌اجتماعی از تسهیلات قرض الحسنه بدون ضامن بانک رفاه استفاده کرده‌اند که مراحل دریافت این نوع تسهیلات کاملا الکترونیکی انجام گرفته است. از ابتدای سال 1402 نیز 35 هزار تسهیلات قرض الحسنه درقالب این طرح پرداخت شده است.

وی ادامه داد: بیش از 75 هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج سال گذشته توسط بانک رفاه پرداخت شده و با تمام محدودیت‌ها، تکلیفی که در قانون برای پرداخت وام فرزندآوری و ازدواج برای این بانک مشخص شده بود، محقق شد.