به گزارش صدای منتقد ، سید آرش قیاسیان در حاشیه مسابقات سوارکاری استقامت کشور در خرم آباد در گفتگو با خبرنگار  صدای منتقد گفت : لرستان از قدیم الایام تابحال خاستگاه اسب بوده و سوارکاران و چابکسواران بنام این استان قابلیت ها و ظرفیتهای لرستان را در میادین مختلف به نمایش گذاشتند .

وی با تشکر از سرپرست فدراسیون سوارکاری افزود : با توجه به بستر مناسب استان و همکاری پیشکسوتان، مربیان و قهرمانان و سبقه درخشان استان در این رشته و همکاری فدراسیون توانستیم میزبانی این مسابقات را اخذ نماییم .

قیاسیان ادامه داد : این مسابقات در دو رده آقایان و بانوان در سطح کیفی عالی و یادواره کنگره سرداران شهید استان در خرم آباد با استقبال خوب ورزشکاران برگزار گردید .

مدیرکل ورزش و جوانان استان لرستان افزود: ظرفیت سوارکاری در لرستان بسیار بالاست بهمین علت در صدد برگزاری مسابقات بین المللی استقامت در خرم آباد برآمدیم که امیدواریم دستگاهها همکاری لازم را داشته باشند .

سید آرش قیاسیان عنوان کرد : برگزاری این مسابقات محک و آزمونی برای مسابقات بین المللی است چرا که کشورهای منطقه در ماده استقامت صاحب نظر و جایگاه هستند و بایستی به نحو احسن با کیفیت عالی میزبانی را انجام نماییم.

وی گفت : مسابقات بین المللی در آینده با مساعدت و حمایتهای فدراسیون سوارکاری و حضور کشورهای منطقه در خرم آباد برگزار میشود و در کنار این مسابقات جاذبه های گردشگری و تفریحی استان نیز برای سوارکاران خارجی نیز مورد استفاده قرار می گیرد .

مدیرکل ورزش و جوانان استان با رد اختصاص هرگونه زمین در بام خرم آباد گفت : این مورد صحت ندارد اما باتوجه به اینکه پیست کورس خرم آباد استاندارد نیست و باتوجه به اینکه این ماده اشتغالزاست در حال رایزنی با سرمایه گذاران هستیم تا بتوانیم زیرساختهای مناسب و مورد نیاز را در حوزه سوارکاری در حوزه گردشگری ، قهرمانی و آموزش ایجاد نماییم .

قیاسی در ادامه بیان نمود : حدود 70 هکتار زمین مورد نیاز است که با توجه به بازدیدی از کارخانه پارسیلون داشتیم اراضی بسیار مستعدی جهت ایجاد زیرساختهای سوارکاری در آن وجود دارد که در آینده برنامه داریم با سرمایه گذار این واحد و سایر سرمایه گذاران جهت ساخت مجموعه سوارکاری و پیست مسابقاتی رایزنی نماییم.