سرپرست فدراسیون سوارکاری گفت : لرستان مرکز استعداد یابی استقامت وپرش کشور می شود.

به گزارش  صدای منتقد، رضا زندی در حاشیه برگزاری مسابقات سوارکاری استقامت کشور در خرم آباد در گفتگو با خبرنگار صدای منتقد با اشاره به برگزاری مسابقات قهرمانی کشور استقامت در لرستان گفت : این مسابقات در مسافتهای 80 و 100 کیلومتر کشوری و 40 و 60 کیلومتر استانی با شرکت 36 سوارکار به میزبانی خرم آباد از روز گذشته در حال برگزاریست.

وی افزود : ورزشکاران 5 استان در این دوره از مسابقات شرکت کردند و سطح برگزاری این دوره از مسابقات با حمایتها و تلاش های مجدانه اداره کل ورزش و جوانان استان لرستان و همکاری هیات سوارکاری استان با استقرار همه امکانات و تجهیزات مورد نیاز برگزار گردیده که در این فرصت از این مجموعه تقدیر و تشکر می کنم .

سرپرست فدراسیون سوارکاری کشور با بیان اینکه سوارکاری لرستان در بخش استقامت بصورت حرفه ای دنبال می شود و پیشینه درخشانی در این استان وجود دارد اظهار داشت : شرایط اقلیمی و استعدادهای ناب جوانان این استان در سوارکاری به اثبات رسیده و لذا باتوجه به اینکه بستر و شرایط لازم در این استان وجود دارد بدنبال برگزاری مسابقات بین المللی استقامت به میزبانی لرستان هستیم .

زندی ادامه داد : جلسه ای که به همین منظور در خرم آباد برگزار شد مجموعه اداره کل ورزش و جوانان استان و هیات استان نیز در این زمینه اعلام آمادگی نمودند و بزودی هماهنگی های لازم را جهت برگزاری مسابقات بین المللی استقامت در استان انجام خواهیم داد .

سرپرست فدراسیون سوارکاری همچنین عنوان نمود : با توجه به فعالیت مطلوب لرستان در بخش کورس و اسب عرب و همچنین پرش باعث شده که استان لرستان جایگاه خوب و در خور شانی در سوارکاری کشور داشته باشد .

رضا زندی همچنین از ایجاد کمیته هنرهای رزمی فدراسیون در لرستان خبر داد و افزود : این کمیته نیز باتوجه به ظرفیتی که در استان وجود دارد در این استان فعال خواهد شد و انتظار می رود با کمک مسئولان استان مثمرثمر واقع گردد.

زندی در خصوص وضعیت و مشکلات اسب داران در حوزه علوفه نیز گفت : به مشکلات علوفه اسب داران واقف هستیم که لازم است در وزارت ورزش و وزارت جهاد کشاورزی تفاهم نامه ای به منظور واردات تهیه شود تا مشکلات این حوزه مرتفع گردد و این تعاملات اگر صورت گیرد قطعاً نتیجه مطلوبی حاصل می گردد.