به گزارش صدای منتقد ؛ فرهاد زیویار صبح روز پنجشنبه چهاردهم اردیبهشت ماه در مراسم معارفه ی مدیرکل دادگستری استان لرستان با اشاره به فرمایش امام خمینی(ره) در مورد منصب قضا در نظام اسلامی، عنوان کرد: حکم مقام قضایی از طرف فقیه جامع الشرایط که جانشین پیامبر(ص) و ائمه اطهار علیهماالسلام در نظام اسلامی است تعیین می شود که در واقع همان مشروعیت از جانب خداوند و پیامبر اسلام(ص) به عنوان جانشین خداوند می باشد.

وی اظهار کرد: تمامی احکام و مسئولیت هایی که در نظام اسلامی صادر می شوند در قوه ی قضاییه به صورت مستقیم و در سایر سطوح به صورت غیرمستقیم از ولی فقیه مشروعیت می گیرند.

استاندار لرستان با اشاره به این موضوع که در رأس سران سه قوه بالاترین اشتراکات وجود دارد، تصریح کرد: این اشتراکات و همراهی ها همواره در مسیر خدمت و مقابله با دشمنان وجود داشته که در این دوره در بالاترین سطح ملموس است.

زیویاربا تشبیه همراهی سه قوه در این دوره به یک فرصت تکرار نشدنی و غیر قابل وصف با ادوار گذشته، گفت: این دوره یکی از سخت ترین برهه ها بعد از انقلاب اسلامی است که هم در خدمت و هم در مقابله با فتنه ی دشمنان در قالب یک همدلی و همراهی تجسم پیدا کرد.

وی عنوان کرد: اگر این همدلی و همراهی سه قوه نبود به طور قطع کشور با مشکلات غیر قابل جبران مواجه می شد.

استاندار لرستان در ادامه به کارنامه ی قابل قبول استان در مقابله با فتنه های سال گذشته اشاره کرد و تصریح کرد: علیرغم تمامی مسائل و مشکلاتی که در کشور و در استان وجود دارد با همدلی و همراهی تمامی ارکان در استان کمترین صدمه و آسیبی به امنیت و آسایش مردم وارد نشد.

زیویار دلیل این همراهی را توجه به مبنا و مشروعیت تعریف شده این مناسک مطابق فرمایش امام(ره) برشمرد و گفت: بر اساس این مبنا تکالیف قانونی و مبنای اعتقادی آن به خوبی تعریف شده که از صدر تا ذیل همه ی اجزا حاکمیت را در بر می گیرد.

وی ادامه داد: اگر چه ممکن است در استان در سلایق تفاوت هایی وجود داشته باشد اما سال گذشته دیدیم که در مقوله ی امنیت و مبارزه با فتنه خوش درخشیدند که نشان از همراهی و همدلی در این مبارزه دارد.

استاندار لرستان به تعامل خوب و ارتباط موثر مدیرکل سابق دادگستری با مجموعه ی اجرایی استان از زمان شروع به خدمت دولت سیزدهم در لرستان اشاره کرد و گفت: در این مدت همراهی دستگاه قضا در استان با مجموعه ی اجرایی در بالاترین سطح انجام شد که جای تقدیر دارد.

زیویار در پایان برای حجت الاسلام و المسلمین شهواری مدیر کل جدید دادگستری استان آرزوی موفقیت کرد.

در این مراسم که با حضور معاون اول رئیس قوه ی قضاییه کشور و دیگر مدیران ارشد استان برگزار شد، از زحمات محمد رزم مدیر کل سابق دادگستری استان تقدیر و حجت الاسلام و المسلمین سعید شهواری به عنوان مدیر کل دادگستری لرستان معارفه شد.

انتهای پیام

خبرنگار :امیر محمود داودی نژاد