فرماندار سلسله در دیدار با مدیرکل پژوهش های بحران کشور: بسیاری از پل های لرستان پس از سیلاب سال ۹۸ هنوز بازسازی نشده و موقتی هستند/سدمعشوره را باید از دیدگاه مدیریت بحرانی نگاه کرد

به گزارش صدای منتقد، “میلاد شرفی” فرماندار سلسله در دیدار با مدیرکل دفتر پژوهش های بحران کشور  با اشاره به اینکه بسیاری پلهای استان پس از سیلاب سال ۹۸ هنوز بازسازی نشده و موقتی هستند، افزود: در شهرستان سلسله نیز وضعیت برخی از پلها نامناسب بوده و ضروری است که هرچه سریعتر بازسازی و تکمیل شوند.

وی با اشاره به اینکه سلسله در بالادست قرار دارد و منشا رواناب های سطحی است، بیان کرد: چنانچه این رواناب ها در بالادست کنترل شود، مناطق پایین دست استان نیز مشکلی نخواهند داشت.

شرفی با بیان اینکه شرایط سدمعشوره را باید از دیدگاه مدیریت بحرانی نگاه کرد، عنوان کرد: اگر سدمعشوره احداث شود، سیلاب های پلدختر و کشکان رود هم مدیریت می شوند.

فرماندارسلسله با بیان اینکه ۵۰ تا ۶۰ درصد روستاهای سلسله در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها قرار دارند، افزود: در شهر الشتر نیازمند احداث ۵ کیلومتر کانال هستیم تا مخاطرات از این شهر دور شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان سلسله با اشاره به اینکه چندروستای منطقه زنگیوند فیروزآباد مشکل فرونشست زمین دارند، افزود: پل زنگیوند باید بازسازی و تکمیل شود تا ارتباط چندین روستای منطقه قطع نشود.

 

خبرنگار: سجادجوانمرد