مدیرکل اداره ورزش و جوانان لرستان گفت: تکمیل طرح های نیمه تمام با بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی اولویت کار این اداره هستند.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدای منتقد،«سیدآرش قیاسیان» مدیرکل ورزش وجوانان لرستان روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: ۱۸۴ میلیارد تومان اعتبار در سفر آذر ماه رئیس جمهور به لرستان به ۱۴ پروژه ورزشی طی ۹مصوبه به تصویب رسید که اولویت کار به تکمیل طرح های نیمه تمام و بهسازی اماکن ورزشی تعلق گرفت.

وی افزود: ۱۹۰ هزار متر مربع پروژه‌های نیمه تمام ورزشی در استان روی زمین مانده که در صورت تکمیل آن ۱۱ سانتیمتر به سرانه ورزشی استان اضافه می‌شود.

مدیر کل اداره ورزش و جوانان لرستان با بیان اینکه سرانه ورزشی لرستان در حال حاضر ۶۱ سانتی متر است که با نرم کشوری ۳۹ سانتیمتر فاصله دارد ،گفت: شتاب در تکمیل و تداوم عملیات اجرایی پروژه های ورزشی در گرو توجه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و پیگیری مستقیم آنها از طریق وزارت ورزش و جوانان می باشد.

وی افزود:مجموعه حدود ۱۰ هکتاری در جنوب شرقی شهرستان خرم‌آباد، اهدایی خانواده شهدا به جامعه ورزش، طی یک سال  رشته های مختلفی در آن  ساماندهی شدند و بر اساس فراخوان قرار است کاربری تمام رشته ها شود.

قیاسیان یادآورشد: ۱۰ میلیارد برای سالن فریبرز فرشاد از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور هزینه شده که به نام یکی از پیشکسوتان بوکس است و سالن آن اواخر اردیبهشت افتتاح و میزبان مسابقات بوکس جوانان انتخابی تیم ملی در ۲۲ اردیبهشت می باشد.

وی افزود:سالن های ورزشی استان از جمله استخرها که نگهداری آن از توان سازمان ورزش و جوانان استان ساقط است، به بخش خصوصی واگذار می‌شوند، زیرا درصورت عدم توانایی نگهداری اماکن ورزشی وعدم واگذاری آن، از نظر دیوان محاسبات تخلف محسوب می‌شود.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان لرستان گفت: بنابراین در این راستا تاکنون نیمی از اماکن ورزشی استان واگذار شدند.

وی با بیان اینکه مراکز مشاوره ازدواج در استان از چهار به ۱۰ مرکز ارتقا پیدا کرده ،افزود: طی سال گذشته سه هزار و ۳۱۶ میلیارد تومان تسهیلات ازدواج به ۲۳هزار و ۹۳۹ نفر پرداخت شد.

قیاسیان یادآورشد: ۲۷ هزار و ۶۹۷ جوان در سال ۱۴۰۰ ، متقاضی تسهیلات ازدواج در لرستان بودند که تاکنون مبلغ ۲ هزار و ۵۲ میلیارد تومان به ۲۳ هزار و ۸۱۸ نفر از این تعداد تسهیلات پرداخت شد.

وی افزود: پنج هزار و۲۴۴ نفر که تعیین شعبه شدند در صف انتظار بانک ها جهت دریافت تسهیلات بانکی قرار دارند.

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان گفت: همکاری بین بخشی در سال گذشته باعث پایین آمدن هزینه های مربوط به برگزاری مسابقات حوزه ورزش در لرستان شد.

وی افزود: بودجه مربوط به حوزه جوانان استان،طی سال گذشته مبلغ یک میلیارد تومان بود که در سال جاری این میزان به ۷۰۰ میلیون تومان، کاهش پیدا کرد.

قیاسیان یادآورشد:در این زمینه تاکنون با ۶۰ سازمان مردم نهاد قراردادهای مختلفی امضا شده است.

 

 

خبرنگاز: سجادحوانمرد