فرهنگ و اندیشه
کد خبر : 6976
شنبه - ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۵

استاندار لرستان: تأمین، حفظ و ارتقاء سلامت در کنار امنیت دو رکن مهم و اساسی جوامع است

 استاندار لرستان در پیامی با تبریک هفته سلامت گفت: تأمین سلامت جامعه یکی از اساسی ترین و پردامنه ترین اقدامات زیربنایی برای توسعه است. به گزارش از روابط عمومی استانداری لرستان فرهاد زیویار در این پیام افزود: شاخص ها و جنبه های مختلف سلامت از جمله سلامت جسمی، روانی و اجتماعی اهمیت اقدامات زحمت کشان […]

استاندار لرستان: تأمین، حفظ و ارتقاء سلامت در کنار امنیت دو رکن مهم و اساسی جوامع است

 استاندار لرستان در پیامی با تبریک هفته سلامت گفت: تأمین سلامت جامعه یکی از اساسی ترین و پردامنه ترین اقدامات زیربنایی برای توسعه است.

به گزارش از روابط عمومی استانداری لرستان فرهاد زیویار در این پیام افزود: شاخص ها و جنبه های مختلف سلامت از جمله سلامت جسمی، روانی و اجتماعی اهمیت اقدامات زحمت کشان حوزه ی سلامت را نمایان می کند.
وی اظهار داشت: آن چیزی که می تواند آینده ای سالم و روشن را برای ملت ما رقم بزند اقدامات پیشگیرانه در این حوزه است که ریشه در مسائل آموزشی و فرهنگی دارد.

وی ادامه داد: یقین دارم که با بسط و توسعه آموزش سلامت و ارتقا سواد سلامت در جامعه سال به سال و با شتاب بیش تری به سمت اهداف عالی کشور، حرکت خواهیم کرد.

زیویار عنوان کرد: هفته سلامت فرصتی است که علاوه بر تلنگر و ایجاد توجه مردم به مقوله سلامت، جهت گیری و تمرکز برنامه های این حوزه برای دست اندرکاران را رونمایی می کند.
وی افزود: از آنجایی که سیاست های «نظام سلامت» در طول سال با رویکردهای تعریف شده در هفته سلامت دنبال می شود(که امسال شامل برنامه پزشک خانواده و ازدیاد جمعیت می باشند)، اهمیت برنامه های آموزش عمومی دوچندان می شود.
وی اظهار داشت: در شرایط کنونی نیروی انسانی جوان یکی از نیازهای اساسی کشور برای سال های آتی است و همانگونه که رهبر فرزانه ی انقلاب با هوشیاری و درایت خویش بر افزایش جمعیت کشور تأکید فرمودند، برنامه های فرهنگی از جمله تشریح تأثیرات مثبت روحی، روانی، جسمی و اجتماعی فرزندآوری برای خانواده ها در سال پیشرو باید بیش تر و با برنامه تر انجام شود.

وی ادامه داد: قطعا مجموعه ی دانشگاه علوم پزشکی لرستان به تنهایی نمی تواند این بار سنگین را به سرمنزل برساند و واجب است که سایر دستگاه های اجرایی نیز در این مسیر خطیر همراهی و همکاری لازم را داشته باشند.

وی اظهار داشت: وظیفه ی دستگاه های رسانه ای و فرهنگی از جمله صداوسیما، فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی، مخابرات، شهرداری ها و … برای همراهی دانشگاه علوم پزشکی در این راه مهم تر و سنگین تر است که انتظار می رود با برگزاری نشست های هم اندیشی و هماهنگی با پویایی هرچه تمام تر انجام شود.

استاندار لرستان گفت: از طرفی اجرای تمام و کمال برنامه ی پزشک خانواده یک رویکرد بسیار هوشمندانه و علمی برای گسترش عدالت سلامت و جلوگیری از اتلاف سرمایه های ملی است که به صورت ناآگاهانه هدر می روند.

وی افزود: اجرای این برنامه نیز علاوه بر ایجاد زیرساخت های مناسب نیازمند آگاه سازی مردم نسبت به این موضوع است.
وی ادامه داد: طبیعتا نظارت مداوم مسوولین ستادی دانشگاه علوم پزشکی بر اجرای صحیح و اطلاع رسانی عمومی برنامه پزشک خانواده نیز می تواند در پیشبرد این مقوله ی تحول آفرین نظام سلامت مثمر ثمر باشد.

وی ادامه داد: اینجانب به نوبه خود فرارسیدن هفته ی سلامت را به تمامی زحمت کشان عرصه سلامت، تبریک و تهنیت عرض می کنم.

وی افزود: امیدوارم در مسوولیت مهم خود در سالجاری با بهره گیری از ظرفیت بزرگ نیروهای متخصص در این حوزه بیش از پیش موفق و پیروز باشید.