اخبار مهم » ورزش » ورزشهای رزمی » ویژه
کد خبر : 6578
دوشنبه - ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۴

رکورد شنای باستانی جهانی علی دولتشاهی ۱۷ساله شد

رکورد هفت هزار شنای باستانی جهان همچنان با صلابت در دستان پرتوان علی، دولتشاهی پایدار باقی ماند. به گزارش صدای منتقد، باگذشت بیش از ۱۷سال از ثبت رکورد جهانی شنای در ۱۵دسامبر سال۲۰۰۵میلادی در مسابقات جهانی دمشق سوریه با شرکت ۵۶کشور دنیا در دستان پر توان علی دولتشاهی است. در آن مسابقات علی دولتشاهی با […]

رکورد شنای باستانی جهانی علی دولتشاهی ۱۷ساله شد

رکورد هفت هزار شنای باستانی جهان همچنان با صلابت در دستان پرتوان علی، دولتشاهی پایدار باقی ماند.

به گزارش صدای منتقد، باگذشت بیش از ۱۷سال از ثبت رکورد جهانی شنای در ۱۵دسامبر سال۲۰۰۵میلادی در مسابقات جهانی دمشق سوریه با شرکت ۵۶کشور دنیا در دستان پر توان علی دولتشاهی است.

در آن مسابقات علی دولتشاهی با ثبت ۷هزارشنای، باستانی(سوئدی) در مدت ۳ساعت،با اقتدار واختلاف فاحش با نفر ات رقیب صاحب عنوان قهرمانی شدو نفردوم این مسابقات یک چینی با۵هزازوپانصد ونفر سوم یک امریکایی با ۵هزارقرار گرفتند.

دولتشاهی با ثبت این رکورد که درکتاب گینس در کشور انکلیس بنام ایران اسلامی وپهلوان دولتشاهی  به ثبت رسیده وپس از سالها همچنان نام خود را جاودانه نموده وپرچم دار این رکورد تاریخی در جهان است.

این رکورد در فدراسیون جهانی ورزش های زورخانه ای وکشتی پهلوانی سالهاست بنام دکتر علی دولتشاهی ثبت شده است.

گفتنی است برخی ورزشکاران این رشته بدون مدرک ومسابقات ثبت شده جهانی با آیتم های کاملا سنتی اقدام به ثبت رکورد می کنند که اصلا ثبت این رکورد ها کاملا سنتی وزیر نظر فدراسیون جهانی نیست.

علی دولتشاهی علاوه بر ثبت این رکورد دست نیافتنی در فدراسیون جهانی ورزش زورخانه ای وکتاب گینس از خیرین اقتصادی وورزشی لرستان وایران است که در کارهای خیر وعام المنفعه همیشه پیش قدم بوده وخدمات ارزنده وی در آزادی زندانیان بی بضاعت، کمک به ایتام، کمک به اقشار ضغیف وبی بضاعت در مناسبت های مختلف از خدمات ارزنده وی است.

ودر پایان می توان به برگزاری اولین واخرین رویداد ورزشی مسابقات کشتی پهلوانی قهرمانی جهانی در سال ۱۳۹۳در سالن تختی خرم آباد باشرکت ۲۴کشور دنیا در پایتخت طبیعت ایران خرم آباد به بهترین شکل ممکن با هزینه شخصی وثبت یک خاطره ورویداد بیادماندنی در برگ تاریخ استان اشاره کرد.

دکتر علی دولتشاهی مظهر انسانیت، فتوت، جوانمردی ومنش پهلوانی که خدمات ارزشمند وعام المنفعه وی در سالیان متولی در اشتغالزایی، کمک های مومنانه به اقشار آسیب پذیر، ساخت و کلنگ زنی مسجد، غسلخانه، بهسازی جاده خضر،آزادی زندانیان معسر وغیر عمد،کمک هزینه وتهیه بسته معیشتی به اقشار ضعیف وکم در آمد به تنهایی جور خواب زمستانی وبی کفایتی مسئولان ومدیران نا کار آمداستان ثروتمند ولی فقیر لرستان را کشیده می توان از وی بعنوان منجی وکشتی نجات محرومان وفرشته خوشبختی مستمندان ازمنش پهلوانی دکتر علی دولتشاهی به نیکی یادکرد.

خبر: امیر محمود داودی نژاد