اجتماعی » ایثار وشهادت » لرستان
کد خبر : 6450
یکشنبه - ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۰

ثبت ۲ هزار مورد تاریخ شفاهی والدین شهدای لرستان

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان گفت :عملکرد برخی ادارت استان در تبدیل وضعیت ایثارگران مناسب نیست و موجب نارضایتی شده است به گزارش صدای منتقد ، حجت‌الاسلام والمسلمین هبت‌اله هاشمی در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته شهید برگزار شد، با اشاره به اینکه ما خودمان را در مقابل شهدا […]

ثبت ۲ هزار مورد تاریخ شفاهی والدین شهدای لرستان

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان گفت :عملکرد برخی ادارت استان در تبدیل وضعیت ایثارگران مناسب نیست و موجب نارضایتی شده است

به گزارش صدای منتقد ، حجت‌الاسلام والمسلمین هبت‌اله هاشمی در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته شهید برگزار شد، با اشاره به اینکه ما خودمان را در مقابل شهدا مسوول می‌دانیم، اظهار کرد: برای ساماندهی قبور شهدا با پیمانکاران قرار داد منعقد کرده‌ایم، ساماندهی قبور شهدا در خرم‌آباد و بروجرد در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: این را از قول من بنویسید که ظرف یک سال آینده در لرستان قبر شهیدی نداریم که ساماندهی نشده باشد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران و لرستان در خصوص برخی انتقادها در حوزه خدمات درمانی به ایثارگران نیز توضیح داد: یکی از نگرانی‌های ما هم مسائل بیمه‌ای ایثارگران است، اما این موضوع در اختیار بنیاد شهید استان و حتی مرکز نیست، بلکه به حوزه وزارت بهداشت مربوط می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین هاشمی به خبر منتشر شده در خصوص وضعیت قبر یکی از شهدای گمنام بروجرد با اشاره به اینکه متولی شهدای گمنام بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس است، گفت: البته ما در بنیاد شهید دسته بندی نداریم اما از لحاظ اعتباری و سرفصلی، شهدای گمنام مربوط به بنیاد حفظ آثار است.

وی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به تاریخ شفاهی والدین شهدا، عنوان کرد: در گذشته تنها دو گروه روی تاریخ شفاهی خانواده شهدا کار می‌کردند ، اما اکنون ۲۲ تیم کار شفاهی را انجام می‌دهند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان افزود: از ۲ هزار و ۷۰۰ تاریخ شفاهی پدران و مادران شهدا ظرف ده ماهه گذشته ۱۹۵۰ مورد انجام شده و مابقی هم تا کنگره شهدای استان انجام می‌شود.

هاشمی در خصوص تبدیل وضعیت ایثارگران در لرستان نیز توضیح داد: یکی از درگیری‌های ما تبدیل وضعیت است، به طوری که تاکنون ۱۳۰۰ تبدیل وضعیت در استان انجام شده است.

وی گفت: خیلی از دستگاه‌ها نمره قابل قبولی در حوزه تبدیل وضعیت ایثارگران گرفته‌اند، اما تعدادی از دستگاه‌ها هم نمره خوبی نگرفته‌اند که ما در این مورد ساکت نمی‌شویم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با اشاره به اینکه کنگره شهدا بزرگترین ظرفیت است، افزود: تندیس شهدا، قبور شهدا، تاریخ شفاهی و خیلی از کارهای انجام شده به واسطه برگزاری کنگره شهدا است.

هاشمی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به اینکه آموزش و پرورش ناحیه یک خرم‌آباد بدون هماهنگی با بنیاد شهید مدیر مدارس شاهد را انتخاب کرده است، اظهار کرد: این موضوع باعث نارضایتی جامعه ایثارگران لرستان شده است.

وی خاطرنشان کرد: طبق قانون انتصابات در مدارس شاهد باید با هماهنگی و تائید بنیاد شهید باشد.

او در پایان تاکید کرد: امسال به دلایلی از کنار موضوع گذشتیم اما سال آینده هیچ‌گونه ناهماهنگی را در این رابطه نمی‌پذیریم و قاطعانه برخورد می‌کنیم.